ראאד סלאח
ראאד סלאחPhoto by Avi Dishi/Flash90

ח"כ מאזן גנאים (רע"מ) נפגש והצטלם עם השייח' המסית ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהורשע בהסתה לטרור ושוחרר מהכלא בשבוע שעבר אחרי שריצה 28 חודשי מאסר.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף: "חבר הקואליציה של בנט ושקד, ח״כ מאזן גנאיים מרע״מ, נפגש היום עם ראאד סאלח שהסית לרצח ישראלים. ממשלה שתלויה באחים המוסלמים לא מסוגלת להילחם בטרור ולשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל".

ח״כ משה ארבל מש"ס הגיב בחריפות: ״פגישתו המחויכת של ח״כ מאזן גנאים עם הטרוריסט המסית לאלימות ראאד סלאח היא אות קלון לכל מי שחושב עצמו לציוני בממשלה הזו. איילת שקד וניר אורבך תמשיכו לעבוד בשביל השותפים תומכי הטרור מרע״מ ולרקוד על דם משפחות נפגעי הטרור״.

מתן פלג יו''ר תנועת אם תרצו אמר: ''לא לפני שנתיים, לא לפני שנה. בזמן אמת, חבר קואליציה הולך להיפגש עם איש מתועב שהסית באופן המחליא והנורא ביותר לרצח יהודים. לקואליציה כזו אין לגיטימציה מוסרית וגם לא יהיה לה עתיד. חרפה לדורות''.

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "מצעד העלייה לרגל למחבל ראאד סאלח נמשך והפעם ח"כ מאזן גנאים. כשאני אומר תומכי טרור, אני יודע על מה אני מדבר".

השייח' ראאד סאלח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השתחרר בשבוע שעבר מכלא מגידו אחרי שנשלח ל-28 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות הסתה לטרור וחברות לא מותרת בארגון, בעקבות כינוסים שערך לאחר הפיגוע שביצעו מחבלים תושבי אום אל-פחם בהר הבית, שבו נהרגו שני שוטרים.

מאות ערבים חיכו לסלאח מחוץ לבית הסוהר, הניפו את דגלי התנועה האיסלאמית וליוו אותו בשיירה ארוכה לעיר אום אל-פחם, שם נערכה לכבודו עצרת תמיכה גדולה.

בעת כניסתו לעיר, השייח' התקבל בשלטי תמיכה הפרושים לאורך הרחובות הראשיים ובסיסמאות שבח כמו "שייח אל-אקצא" - כך מכונה סלאח בפי ההמונים בעיר, זאת לצד דגלי פלשתין. כמו כן, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי הוציאו הודעות ברכה על השחרור.