שחקני חיפה חוגגים ניצחון על בית"ר. גם בגביע?
שחקני חיפה חוגגים ניצחון על בית"ר. גם בגביע?צילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

יממה אחרי שנקבעו כל 16 הקבוצות העולות לשלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורגל, התקיימה היום (שני) הגרלת שמינית הגמר כשזו נערכה בתא הכבוד של אצטדיון רמת גן, האצטדיון הלאומי לשעבר.

10 קבוצות מליגת העל, ארבע מהליגה הלאומית ושתיים מליגה א' הוגרלו זו מול זו, כאשר שלב שמינית הגמר יתקיים בעוד חודש, מה-10 ועד ה-13 בינואר.

בהגרלה נקבע כי בית"ר ירושלים שנמצאת בצרות כלכליות ומקצועיות ונאבקת על חייה תתארח אצל לא פחות מהאלופה וקבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגת העל ובשתי הליגות המקצועניות, מכבי חיפה.

גם הירושלמים וגם חיפה נחשבות לקבוצות גביע טיפוסיות, כאשר בית"ר זכתה בגביע האחרון שלה ב-2009 עם ניצחון 1:2 בגמר על מכבי חיפה. מאז, נפגשו הקבוצות עוד פעמיים בגביע ובשני המקרים הירוקים ניצחו: 0:3 ברבע הגמר ב-2013 ו-1:2 בסיבוב ח' ב-2016.

רק לפני שבוע נפגשו השתיים במסגרת ליגת העל בכדורגל וגם זה הסתיים בניצחון צפוי של הירוקים מהכרמל בתוצאה 1:2. אמנם בגביע הכל יכול לקרות והקלישאה האומרת כי לגביע חוקים משלו הוכיחה את עצמה בכל שנה ושנה, אך נדמה כי אחרי שלב שמינית הגמר תתרכז בית"ר רק בהישרדות שלה בליגה הבכירה.

לא רק בית"ר וחיפה ייפגשו בשלב שמינית הגמר, כי אם עוד לא מעט קבוצות מהליגה הבכירה ייפגשו זו מול זו. מכבי נתניה תשחק בפעם השלישית בארבע העונות האחרונות מול מוליכת הטבלה הפועל באר שבע במסגרת הגביע, כאשר פעמיים אחת מהן הגיעה עד לגמר ובאר שבע אף זכתה בגביע הנכסף, ועירוני קריית שמונה תנסה לנצח לראשונה אי פעם את מחזיקת הגביע הנוכחית מכבי תל אביב במשחק גביע.

עוד בין המפגשים על טהרת ליגת העל - הפועל חדרה תארח את בני סכנין עם מאמנה לשעבר שרון מימר.

מי שזכתה להגרלה הקלה ביותר היא בני יהודה שהדיחה את הפועל ת"א ותפגוש בשלב שמינית הגמר את מכבי שעריים מליגה א' בדרך אולי לשלב הבא במפעל הגביע אותו הם כה אוהבים.

הגרלת שלב שמינית הגמר המלאה:

מכבי אחי נצרת - מכבי פתח תקוה

הפועל חדרה - בני סכנין

אדומים אשדוד - מכבי קביליו יפו

מכבי נתניה - הפועל באר שבע

מכבי חיפה - בית"ר ירושלים

הפועל אום אל פאחם - הפועל חיפה

הפועל קרית שמונה - מכבי תל אביב

בני יהודה - מכבי שעריים