יעקוב אוואסי, ראש מועצת הכפר לובאן א-שרקיה שידוע בהתקפותיו האלימות כלפי יהודים הנוסעים בכביש 60 סמוך ליישוב עלי, תועד הבוקר (שני) כשהוא מתעמת עם חיילי צה"ל ועוזר לנער שעוכב בידי החיילים - להימלט מן המקום.

אוואסי התקרב ללוחמי צה"ל שעיכבו נער ערבי שככל הנראה יידה אבנים לעבר יהודים שנסעו על הציר הסמוך, והחל להתעמת עם הלוחמים.

לאחר כמה רגעים הצליח אוואסי להבריח את הנער מידי החיילים, ואיפשר לו להימלט מן המקום כשהחיילים מנסים לרדוף אחריו אך ללא הועיל.

בחמ"ל האזרחי שהקימו תושבי הישובים הסמוכים בעקבות יידויי האבנים החוזרים ונשנים הגיבו לאירוע החמור: "אנחנו רואים כיצד פעם אחר פעם המורים, הפוליטיקאים, ראש הכפר לוקחים חלק פעיל בהסלמה. זה לא ילדים שיוצאים משליטה ולא השוליים שבהם, זו הסתה פרועה ומתמשכת של הרשות ושל ראש הכפר לרצח יהודים בדם קר".

לדבריהם, "הילד לא מפחד מהחייל, ראש הכפר לא מפחד מהחייל, האנשים מסביב גם הם לא מפחדים ואת התוצאות אנו רואים בשטח, באבנים. באלימות. זו בעיה שהצבא צריך לתת עליה דין וחשבון ובמקביל הוא צריך לתת לנו, לתושבים, בטחון מלא. אנו פונים למשטרת ישראל ולמפקדי הגיזרה לפעול במהירות למעצרו של יעקוב ראיס ולבוא עימו בחשבון על ההסתה הפרועה אותה הוא מנהל מעל דף הפייסבוק שלו ואת האלימות אותה הוא מוביל בכפרו ולהביא לנו בטחון אמיתי ולא זמני".