כנס פוע"ה
כנס פוע"הצילום: חנה טייב

הכנס השנתי של מכון פוע"ה לרפואה והלכה יתקיים זו השנה ה-22 ביום רביעי י"ח בטבת, 22.12.21.

הכנס מיועד לרבנים ורבניות, מנהיגי קהילות ואנשי מקצוע וירצו בו מיטב הרופאים ורבני מכון פוע"ה בנושאים חדשים שעלו לאחרונה בנושאי ההלכה והרפואה.

הכנס יתקיים בצורה מקוונת ונרשמו אליו כבר מאות משתתפים- רבנים ורבניות מהארץ ומהעולם.

בתום שנה למתן חיסון הקורונה הראשון- ייסקרו בכנס השפעותיו על תחום הפוריות הן של הגבר והן של האשה, בהרצאתו של ד"ר יגאל הס, רופא מומחה ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

עוד יעסקו בנגיף הCMV והשפעתו על תקינות ההריון, בריאות האם והעובר, ההיבטים הרפואיים וההלכתיים הקשורים בו. זאת בהרצאותיהם של הרב ליאור שגב, רב פוסק במכון ושל פרופ' ערן הדר מנהל היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי בלינסון.

להרשמה לכנס פוע"ה לחצו כאן

הרב מנחם בורשטין עצמו יעסוק בנושאים בהם דן המכון השנה וחידש פסיקה לגביהם. בין השאר: נישואין בקרב בני דודים, הוצאת רחם או טיפול כימותרפי, לידה בבית בראי ההלכה, מה הם התנאים ההלכתיים לבחירת מין העובר, האם לזוג שהתחתן מבוגר ניתן להתיר שימור עוברים, התייחסות לדליות האשך, מה לעשות עם brca1 ועוד.

בנוסף, במהלך הכנס יובאו מספר חידושים המהווים פריצות בדרך בעולם ההלכה והרפואה.

עוד בכנס- עיסוק בנושא שימור הפוריות בקרב רווקות וחידושים מהתחום וכן- מה קורה כשההלכה פוגשת את סוף החיים? הרב צבי ארנון מראשי אגף קדושת החיים ירצה בנושא התחשבות ברצון החולה למול שיקול הדעת של הפוסק.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה אמר: "מכון פוע"ה רואה חשיבות גדולה בעדכון הציבור בחידושים הלכתיים ורפואיים מתחומי הפוריות וגלגל החיים בכלל. קיום קשר רציף עם רבני הקהילות והרבניות הנמצאים בשטח עם הציבור, ומתן תשובות לשאלות שצצות ועולות תוך סקירת החידושים ההלכתיים והרפואיים העומדים בפניהם, זו מטרת העל של מכון פוע"ה. ב"ה אנו זוכים כבר 22 שנה להיות כתובת עדכנית ורלוונטית לכל אדם שזקוק לעצה בתחום".

כנס פוע"ה ה-22
כנס פוע"ה ה-22צילום:פוע"ה