תיעוד: יהודה דימנטמן הי"ד לומד בסערה בחומשישיבת חומש

תיעוד של יהודה דימנטמן הי"ד לומד במהלך סערה עם חבריו בתוך סככת בית המדרש בישיבת חומש, מתפרסם הערב (שני).

בתיעוד נראים תלמידי הישיבה לומדים כשברקע שומעים את הגשם מכה בעוצמה על היריעות המשמשות כבית מדרש.

בישיבת חומש מסרו כי "התיעוד הזה הוא השגרה שלנו. לצערנו, רק לאחר הרצח הנורא זוכה מסירות הנפש לתהודה, אך תלמידי הישיבה נמצאים בחומש, בכל מזג אויר כבר יותר מ-15 שנים. כולנו תקווה ששגרת הלימוד והעשייה בחומש תימשך ולא תגדע בהחלטת המדינה בעקבות הרצח של יהודה הי"ד".

היום פורסם כי בכוונת מערכת הביטחון לפנות את ישיבת חומש מיד בסיום השבעה על יהודה הי"ד.

אלמנתו אתיה דימנטמן סיפרה "לצערי הרב נודע לי שעומדים להרוס את חומש משחקים במשפחה שיושבת שבעה כאילו אנחנו בובות, משחקים בלי רגש".

אתיה פנתה לראש הממשלה, "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לצעוד איתנו, בואו לצעוד איתי ועם דוד ועם כל המשפחה. מי שיבנה את חומש לא יצטער", הוסיפה האלמנה.

אביו של יהודה הי"ד, הרב מרדכי דימנטמן, קרא גם הוא לציבור להצטרף לצעדת המשפחה וישיבת חומש ולדרישה שלא להרוס את הישיבה. "יהודה לא יחזור אלינו, הנחמה שלנו היא רק אם דמו לא נשפך לריק. אם חס ושלום יפנו את הישיבה דמו ישפך לריק ונרגיש שפוגעים בנו. נתנחם רק בבניין חומש. מבית הקברות לא נשוב לביתנו, נלך למקום הרצח ולישיבה ששם יהודה היה בשעותיו האחרונות. אני קורא לציבור הרחב - בואו איתנו".

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן הוסיף, "אנחנו יודעים שנעשתה החלטה להרוס את חומש, כולל הערכות של הדרג הצבאי וכוחות הביטחון במקום. 15 שנה מאז שנעקרנו משם, 15 שנה שבהן נהגנו לכבד את כולם ולא עשינו רע לאדם ורק הפצנו אור ותורה בשם כל ישראל. יהודה אהב את חומש בכל נימי נפשו. יהודה היה מלא באור ובטוב. אנחנו בשעה הזאת מזועזעים והמומים מההחלטה להרוס את הישיבה ולעקור אותה ולתת פרס לרוצחים ולתת פרס לטרור".

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן מסר: "אנחנו יודעים שכנראה הממשלה הזו בלי לדון בלי להחליט, קיבלה החלטה מעשית להמשיך את המגמה, לא בצורה רצחנית כמובן, אבל להמשיך את הפגיעה בהתיישבות שם ובמקום לחזק ולתת את האישור לישיבה, להרוס את הישיבה עד עפר ולא לתת ליהודים להישאר במקום. אין פרס יותר גדול מזה לטרור ואין היפוך יוצרות ועוול מוסרי יותר מהדבר הזה".

"אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון, להסתכל לאנשים היקרים האלה בעיניים ולהסתכל לכל עם ישראל בעיניים. אני קורא ודורש מהממשלה תלמדו מהמשפחה הזו, תלמדו ממנה דרך ארץ, תלמדו ממנה מוסר, תלמדו ממנה ערכים וציונות, ואל תעזו להעביר מסר למרצחים מהרשות הפלסטינית שמשתלם לרצוח יהודים. החלטה להרוס את ישיבת חומש מיד אחרי הרצח היא גם עוול מוסרי, היא גם פרס לטרור וגם עלולה לייצר גל של פיגועים נוספים כי המחבלים הפחדנים האלו בוחנים את התגובות שלנו. אני קורא ומתחנן לממשלת ישראל אנא התעשתו", סיים דגן.