שי גוילי, מנכ"ל חברת PrimeView העוסקת בשילוב מסכי הענק במרחב הפיזי, התארח באולפן ערוץ 7 וסיפר על הפעילות המגוונת בארץ ובעולם.

"אנחנו מפתחים מסכים ללקוחות בכל העולם כשהבסיס שלנו התחיל בישראל ב-1997. המסכים נבנים לשימוש לאורך זמן עם אמינות גבוהה. הצבא היה הלקוח ראשון שלנו ומשם עברנו לחדרי בקרה ושליטה בעולם הטלוויזיה. אנחנו נעזרים בהרבה מאוד חברות ישראליות שתורמות את היכולות שלהן לשדרוג המסכים", אומר גווילי.

המסכים הללו מגעים כמעט לכל מרחב - לאוניברסיטאות, מרכזים רפואיים, משרדים, מוזיאונים, חברות אטחה ואפילו לאו"ם. בתחום התקשורתי החברה נותנת שירות לאולפני טלוויזיה שמנסים להמציא את עצמם מחדש כמו FoxNews, ABC, NFL Studios, ESPN, CBS ואפילו לערוץ מזג האוויר האמריקני.

גווילי מספר שדווקא הקורונה הביאה לשדרוג הענף כולו. "הקורונה הביאה גישה חדשה בתחום שלנו. חברות שהתייחסו לחדרי ישיבות לועידות וידאו בצורה פשוטה, עשו הסבה לחדרי ישיבות עם יכולות וידאו מאסיביות ומציאת פתרונות למסך כשהחשיבות היא ליכולת עבודה היברידית, כי כולם רוצים להצליח לקיים ישיבה עם 40 משתתפים, כשבסוף רק חמישה נוכחים פיזית במקום. יש היום הרבה מאוד יכולות לשדר למסך מידע דרך טלפונים וטאבלטים ולתת גישה לכמה אנשים למסך אחד".

הוא נשאל האם בעבר החברה הפסידה מכך שהיא ישראלית. "אנחנו ספקים בלעדיים של חברה מסויימת ואת המוצר מייצרים בקוריאה. התבקשנו שלא לציין שהמוצר הוא ישראלי אלא לשים מדבקה של 'יוצר בקוריאה' כי הוא יועד למדינות ערביות. אנחנו מכירים את התופעה מקרוב כבר הרבה מאוד שנים וזו הסיבה שיש לנו גם חברה בארה"ב. מצד שני, במקומות שמחפשים יתרונות של סייבר והבנה של חדשנות, הערך המוסף של חברה ישראלית מגיע לידי ביטוי".

ומה צופן העתיד לתחום? "העתיד יעשה שימוש במסכים לאומנות, לגרפיטי. היום יש הרבה מאוד יוזמות של יצירת גרפיטי על קיר של בניין - תהליך יקר וארוך - שמסמל חדשנות. על המסך אפשר לעשות את זה הרבה יותר. הרבה אנשים עושים לעצמם עמדה שיש בה אמנות דיגיטלית ברמה מאוד גבוהה וזה נעשה פופולרי. כולם הבינו להבנה שכבר יש מסך והשאלה היא מה עושים איתו במבט קדימה והדרך הנכונה היא להשתמש במסרים דיגיטליים".