אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורם בכיר בש"ס מגיב בערוץ 7 לדיווחים לפיהם יו"ר המפלגה אריה דרעי יחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות שבמסגרתו יעזוב את הכנסת כדי שלא יוטל עליו קלון ויוכל להתמודד לכנסת הבאה.

"זה שבר גדול לש"ס אבל גם אבידה לכל האופוזיציה. זה לא סוד שדרעי מנהל את המפלגה וגם את המלחמה בממשלה הרעה הזאת ובקואליציה", אמר הגורם הבכיר.

לדבריו, "דרעי עם הידע העצום שלו והיכולות הפוליטיות שלו ידע להתחיל לפורר את הממשלה הזאת ועצם העסקה והרחקתו מהכנסת תפגע ביכולת של האופוזיציה להפיל את הממשלה".

לגורם הבכיר אין שום ספק באשר לעובדה שדרעי עוד יחזור לא רק לכנסת בעתיד, אלא גם לממשלה. "אין לי ספק שדרעי ימשיך לפעול מחוץ לכנסת ומאחורי הקלעים כדי לקצר את ימיה של הקואליציה הנוכחית. הוא עוד ישוב לזירה כשר בממשלה הבאה".

בחדשות 12 פורסם אמש שפרקליטיו של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נמצאים על סף סיכום עסקת טיעון בתיק החשדות נגד דרעי.

על פי הסיכום יו"ר ש"ס יודה בעבירות מס מינוריות יחסית ובתמורה לא יוטלו עליו עונש מאסר בפועל או עבודות שירות.

דרעי יוכל להישאר יו"ר מפלגתו, אך יצטרך להתפטר מהכנסת. מדובר ביתרון מבחינתו של דרעי שכן התפטרותו תמנע דיון אפשרי על קלון שיתלווה להרשעתו בבית המשפט.

הוא יוכל גם להתמודד בעתיד לכנסת ולחזור לכהן כח"כ בכנסת הבאה ולהמשיך לשלוט במפלגתו בשלט רחוק. בנוסף, ייתכן שהיעדר הקלון יסייע בעתיד לדרעי לעמוד בפני בג"ץ אפשרי שיוגש אם ימונה לתפקיד שר.