אילנה ראדה
אילנה ראדהצילום: Michael Giladi/Flash90

בבית המשפט המחוזי בנצרת התחדשו הבוקר (שלישי) דיוני ההוכחות במשפטו של רומן זדורוב, שנאשם ברציחתה של תאיר ראדה בשנת 2006. שופטי בית המשפט הורו לפרקליטות לבצע השלמות חקירה נוספות בתיק.

ייעשה ניסיון להפיק ממצאים מכלי העבודה של זדורוב - סכין ונדן, מתיק הבגדים שלו וכן לבצע השוואה של עקבות נעליים מרצפת תא השירותים לבין שלוש העקבות שאינן מזוהות.

בכאן חדשות דווח כי ההוראה ניתנה לאחר שפרקליטו של זדורוב עורך הדין ירום הלוי הציג בדיון שני ריאיונות של ירון שור - מומחה לזיהוי טביעות נעליים, בהם התייחס לעקבות נעל שלא נבדקו ברצפת תא השירותים בו אותרה ראדה. אחד הריאיונות היה לתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב. כאשר השופטים שאלו מדוע הדבר טרם בוצע באמצעים חדשים לקראת המשפט החוזר, השיבו אנשי הפרקליטות שלא רצו להרע את מצבו של הנאשם, אך לאחר שהסניגור נתן הסכמה לביצוע השלמות חקירה הורו השופטים לבצען.

מוקדם יותר היום, עלה שור לדוכן העדים, שסיפק בדיונים הקודמים את זיהוי טביעת הנעל של זדורוב על מכנסיה של ראדה. מדובר באחת הראיות המרכזיות במשפט החוזר. הוא תיאר את הממצאים מהזירה: "עקבות הנעל שנמצאו הן חלקיות ומעוותות. זאת הפעם הראשונה שהפיקו עקבות נעל על ג'ינס בישראל. זיהינו שלוש טביעות על הכיס הימני, ועוד עקבה חלקית ביותר שפונה אל תחתית המכנס".

בפתיחת הדיון התפרץ סנגורו של זדורוב בעת הצגת העד ואמר: "מומחה עתיר ניסיון ותחמן". במהלך עדותו של שור התפרצה לדבריו אילנה ראדה, אמה של תאיר ואמרה: "למה חתכת את הג'ינס של תאיר? תתבייש לך". בפרקליטות השיבו לטענות שהעלתה: "המכנסיים נחתכו בחלק התחתון שאין עליו עקבות".

אב בית הדין, השופט אשר קולה, הצביע במהלך הדיון על כך שלא נבדק כמה אנשים בישראל לובשים את סוג הנעליים שזדורוב נעל, נעל מסוג "סלמנדר". הוא אמר כי הבדיקה היחידה שנעשתה בנושא הייתה בקרב השוטרים, ומלבדה לא נעשתה כל בדיקה מתאימה כדי לבדוק כמה הן נפוצות. "הנקודה הכי רלוונטית לגבי הנעליים לא נבדקה".

אילנה ראדה עזבה בכעס את אולם בית המשפט. "בעבר הייתה מערכת פרקליטים ובית משפט הזויה ופושעת ברמה העבריינית", אמרה.