ליברמן במהלך הביקור באלביט מערכות
ליברמן במהלך הביקור באלביט מערכותצילום: דוברות

שר האוצר, אביגדור ליברמן ביקר היום (שלישי) בחטיבת המודיעין של אלביט מערכות.

במהלך הביקור השר קיבל סקירה מנשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס וסייר במעבדת הפיתוח של הלייזר רב עוצמה אווירי, מצלמות חלל מתקדמות, מערכת מגן רקיע מבוססת לייזר ומערכות אלקטרואופטיות ללוחמי החי"ר והיבשה.

אל הסיור התלוו מיקי פדרמן, יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות, נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס חברי הנהלת החברה וחטיבת המודיעין.

עוד אמר במהלך הסיור שר האוצר אביגדור ליברמן: "חטיבת המודיעין של אלביט מערכות, מהווה מוקד ידע לאומי ובעל חשיבות אסטרטגית לצה"ל ולמערכת הביטחון בתחומי המודיעין ופיתוח הלייזר רב עוצמה אווירי. כשר ביטחון הורתי על פיתוחו של הלייזר רב עוצמה אווירי ואני מאמין כי מערכת זו, עם הוכחת יכולת טכנולוגית פורצת דרך שהוכחה בסדרת ניסויים לאחרונה לאחרונה מהווה יכולת משמעותית להגנת מדינת ישראל מול מגוון איומים בקרקע ובאוויר בתועלת משמעותי ועלות כספית נמוכה לכל יירוט.
מדינת ישראל מחוייבת לאפשר לתעשיות הביטחוניות להיערך עם קווי יצור, הכשרת כ"א ועבודת מטה מתוכננת. תוכנית עבודה רב שנתית ידועה מראש לתעשיות תוזיל את עלויות הייצור והפיתוח של מערכות האמל"ח לצה"ל".

בהמשך אמר השר כי "משרד האוצר מחולל מהפכה חברתית וכלכלית משנה את דרומה וצפונה של מדינת ישראל. תפיסתי כשר אוצר היא לחזק את הפריפריה בתעסוקה איכותית באמצעות הקמת מפעלים עתירי ידע טכנולוגי. העברת אלביט יבשה ומפעלי תעש לנגב הם משימה לאומית, אשר מהווה מנוע צמיחה משמעותי לתושבי דרום הארץ בתעסוקה איכותית".

נשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס ציין, "טכנולוגיית לייזר רב עוצמה אווירי הוכחה בסדרת ניסויים כטכנולוגיה חדשנית פורצת דרך ליירוט איומים בכל תנאי מזג אוויר. אלביט, המהווה את בית הלייזר של מדינת ישראל מוקד ידע מדינתי ערוכה לפתח את הטכנולוגיה ולהבשילה ליישום וייצור מבצעי בתוך כ- 4 שנים. לאור החשיבות תהליך זה יכול להתבצע רק במסגרתו של פרויקט לאומי דוגמת פיתוח ומבצוע מגן רקיע להגנת מטוסים נגד טילים וכיפת ברזל".