בנט
בנטצילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את ההצעה להחיל מיום שני הקרוב תו ירוק על כל החנויות ותו סגול מורחב בכל הקניונים.

הקניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15. כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם העובדים בחנויות אלו.

דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, בהם תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

לגבי מערכת החינוך נקבע כי יתקיימו לימודים בכיתות ביישובים כתומים ואדומים רק אם יש בהן 70% מחוסנים. אחרת, יתקיימו הלימודים באופן מקוון.

ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז׳-י"ב) באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') החל מעוד שלושה שבועות. ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תמשיך לפעול כסדרה, בכפוף לתכניות "מגן חינוך" ו"כיתה ירוקה".

בנוסף, הוחלט כי במהלך חודש ינואר יופסק מימון המדינה עבור בדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק. תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד.

עוד נקבע כי יתבצע דיגום PCR פעמיים בשבוע לעובדים שאינם בעלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה, בהן: מוסדות קשישים, אנשים עם מוגבלויות ומסגרות ילדים ונוער.