גנץ בבית משפחת דימנטמן
גנץ בבית משפחת דימנטמןצילום: ברלה קרומבי

שר הביטחון בני גנץ הגיע היום (רביעי) לנחם את משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בסוף השבוע שעבר בעת שירד מחומש לביתו בשבי שומרון.

בני המשפחה סיפרו לשר גנץ על הקשר של יהודה לחומש וביקשו ממנו לוודא שלא יהרסו את הישיבה אלא יסדירו אותה ויאפשרו לתלמידים להמשיך ללמוד בה תורה, כפי שרצה יהודה.

שר הבטחון אמר למשפחה: "תודה לכם המשפחה, אתיה והאחים, על דרך חיים ועל מסירות נפש. מה שחשוב לנו זו דרך החיים של עשיה של נתינה, של ערבות הדדית, ושתרבה אחדות בעם ישראל ומדינת ישראל, אנחנו כל הזמן נפעל לביטחון ולשלום ובעיקר לשלום בינינו".

הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה הי"ד, אמר לשר הבטחון: "המוטו שלנו היה חינוך לערכים. הנחמה האמיתית שלנו שיסדירו את הישיבה בחומש. יש לנו צוואה שנחתמה בדם, ואם חס וחלילה זה לא יקרה, דמו של יהודה נשפך לריק. הישיבה קיימת כבר 15 שנה, עם רצון טוב ניתן להסדיר את הישיבה. זו בקשתנו וזו נחמתנו.

"האמא של המחבל שהתגאתה בכך שבנה רצח יהודי תשמח על כך שפינו והרסו את הישיבה בחומש. לדעתנו אתה האיש שבמשמרת שלו אנחנו לא רוצים שיהיו ביזיונות, אתה האיש שיכול לתת לנו את הנחמה האמיתית", הוסיף האב השכול.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר לשר גנץ: "אדוני שר הבטחון, אני מבקש שתעביר את הזעקה של המשפחה הזו, שאפשר רק להשתאות מכוחות הנפש שלה. אסור להרוס את ישיבת חומש, המשמעות של זה תהיה מתן פרס לטרור, זה בידיים שלך".