ליברמן
ליברמןצילום: ערוץ 7

שר האוצר אביגדור ליברמן אומר כי הוא אינו חושב שזן האומיקרון ניתן להשוואה לשפעת אך לדעתו יש לנהוג מול ההתפרצות בשיקול דעת.

בראיון לאתר ynet אמר ליברמן: "כרגע כל מה שאנחנו יודעים זה עובדות פשוטות – במדינת ישראל יש פחות מ-80 חולים קשים, יש פחות מ-40 מונשמים. גם דו"ח של משרד הבריאות האנגלי בעניין מאוד ברור. אין שום סיבה לצעדים דרסטיים שעלולים לפגוע קשות בכלכלה".

שר האוצר גם מתח ביקורת על מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. "אני מציע שעובדי מדינה לא יעירו הערות לגבי הדרג הפוליטי. זו החלוקה המקובלת. אני מאוד מכבד את ראשי משרד הבריאות וגם את שר הבריאות, שעושים עבודה טובה, אבל החיים הם דבר מורכב - מעבר לפן הרפואי יש פן כלכלי ואת נושא הפרנסה. יש גם יציבות נפשית וחרדות. אנחנו יודעים שלסגר או לפגיעה בכלכלה יש השלכות מרחיקות לכת ולכן חייבים לראות את כל התמונה. בנסיבות של היום אין הצדקה לצעדים דרסטיים".

לגבי אפשרות הטלת מגבלות הוא אומר, "למדנו אחרי שנתיים שיש דברים אפקטיביים במאבק נגד קורונה - חיסונים, מסכות, בדיקות PCR. המגבלות לא הוכיחו את עצמן והסגר לא הוכיח את עצמו. אני בוודאי אצביע נגד סגר, אבל אני אומר מראש - אכבד כל החלטה של הממשלה. אי אפשר לשגע את הציבור כל יום עם החלטות חדשות. צריך לקבל החלטות בהתאם להתפתחויות בשטח".

הוא התייחס גם למצוקות הכלכליות עקב הקורונה. "לא נפקיר אף אחד. כל אחד שנפגע, נדאג לו. אבל לפזר כסף ממסוק? לא יהיה. המענק בסך 750 שקל שנתנה הממשלה הקודמת לכל אזרח היה שוחד בחירות. אנחנו חייבים להתייחס לכלכלה ולצמיחה ברצינות, לא מתכוונים להיות בזבזנים אבל גם לא קמצנים. הכול נעשה באחריות ובשיקול דעת. מי שייפגע אנחנו נפצה אותו".