ארכיון
ארכיוןצילום: דובר צה"ל

סרג' גל התמנה רק לפני חודשים אחדים לתפקידו כשר המשטרה במדגסקר, מדינת איים השוכנת באוקיינוס ההודי, מול מוזמביק שבדרום מזרח אפריקה. הוא לא חשב כי יתפרסם כל כך מהר ברחבי העולם בנסיבות מוזרות.

לפני ימים אחדים יצא השר במסוק לסיור מעל הים כדי לעקוב מקרוב אחרי החיפושים שהתבצעו אחר סירה שטבעה בים ועשרות בני אדם שהיו עליה הוגדרו כנעדרים.

בעיצומה של טיסת הסיור אירעה תקלה במסוק והוא החל לאבד גובה. השר והטייס של המסוק הצליחו להיפלט ממנו לפני שהתרסק אל הים, וצנחו כל אחד מהם בנפרד אל הים, כשהאחד לא יודע על גורלו של האחר.

האירוע התרחש בסביבות השעה 17:30 בערבו של יום שלישי. לאחר שהגיע אל המים החל השר גל לחתור בין הגלים, שעה שהתקשורת המקומית עוסקת בהיעדרותו ומבצע חיפושים מתנהל אחר גופתו.

כ־12 שעות מאוחר יותר, לאחר שהאיר הבוקר, הוא הגיע לחופה של העיירה מהמבו. תושבים בעיירה שהבחינו בשר המשטרה כשהוא משרך רגליו על החוף, מיהרו להציע לו כסא נוח, עליו הוא השתטח בתשישות מוחלטת.

לאחר שצילמוהו אמר כי ישמח אם יפרסמו את התמונה כדי שמשפחתו תדע שהוא נשאר בחיים. "לא הגיע הזמן שלי למות", אמר השר בן ה־57 . יש לציין שגם הטייס שנפלט יחד עמו מהמסוק עשה מסלול דומה והגיע גם הוא בסמוך לחופה של אותה עיירה.