Ben & Jerry's
Ben & Jerry'sצילום: Yonatan Sindel/Flash90

המאבק נגד יוניליוור העולמית עולה שלב: הלילה (חמישי) מועצת ההשקעות של אילינוי ארה"ב הצביעה פה אחד בעד משיכת קרנות הפנסיה של המדינה מיוניליוור העולמית, זאת בעקבות החרם עליו הכריזה בחודש יולי חברת הבת - בן אנד ג'ריס העולמית, האוסר על הזכיין הישראלי למכור גלידות ביהודה ושומרון.

מדינת אלינוי מצטרפת לרשימה ארוכה של מדינות שכבר הודיעו על משיכת ההחזקות וקרנות הפנסיה מיוניליוור. כזכור, אריזונה כבר מכרה השקעות בשווי 93 מיליון דולר, בעוד ניו ג'רזי החלה למשוך את השקעתה של 182 מיליון דולר מוקדם יותר החודש.

אילינוי, אריזונה וניו ג'רזי ו-30 מדינות נוספות בארה"ב אשר בספר החוקים שלהן קיים חוק חרם המאפשר סנקציות כנגד המחרימים את ישראל, מפעילות לחץ חסר תקדים כנגד יוניליוור העולמית לחזור בה מהחלטתה. בעקבות כך, מניית החברה צללה מתחילת המשבר ב-כ13% הנעמדים במאות מיליוני דולרים.

כזכור, בחודש יולי האחרון הודיעה החברה לאבי זינגר, הזכיין הישראלי אשר פועל באופן עצמאי בישראל, כי הזיכיון שלו בישראל לא יוארך עקב סירובו להפסיק למכור את מוצרי החברה ביהודה ושומרון. זינגר אף הודיע ליוניליוור העולמית כי הוא איננו נכנע לדרישת החברה וימשיך להעסיק כ-170 עובדים ישראלים במפעל בדרום.

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל אשר מוביל בימים אלה מאבק עיקש בהחלטת החברה: "אני נרגש מהגיבוי ברחבי העולם ועל הצטרפותה של מדינת אלינוי לרשימת המדינות המפעילות סנקציות מיידיות וכואבות כנגד יוניליוור הנושאת באחריות המלאה לחרם".

אבי זינגר
אבי זינגרצילום: מתן פורטנוי

"צר לי שפעולות הנעשות מעבר לים לא באות לידי ביטוי כאן בישראל. בזמן שיוניליוור מתעקשת על החרם, מדינת ישראל אינה נוקטת סנקציות כלשהן וממשיכה להעניק הטבות מרחיקות לכת לחברה ואף לרכוש ממנה מוצרים בעשרות מיליוני שקלים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תזמין את הנהלת יוניליוור לשימוע באופן מיידי ותבצע פעולות שהיא עצמה דורשת ממדינות אחרות באמצעות משרד החוץ", הוסיף זינגר.