פרופ' רפי מלניק
פרופ' רפי מלניקצילום: גלעד קוולרצ'יק

פרופ' רפי מלניק מונה לנשיא אוניברסיטת רייכמן ויחליף את הנשיא המייסד, פרופ' אוריאל רייכמן, אשר הודיע בספטמבר האחרון על סיום כהונתו כנשיא בעקבות קריאת האוניברסיטה על שמו.

הודעתו של רייכמן הגיעה לאחר החלטת המועצה להשכלה גבוהה להכיר רשמית במוסד כאוניברסיטה ולמעשה, כאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, והחלטת דירקטוריון המוסד לשנות את שמו לאוניברסיטת רייכמן. פרופ' רייכמן מונה ליו"ר דירקטוריון המוסד (תפקיד שאין בצידו שכר) ובעקבות זאת מונתה ועדת איתור למחליפו.

פרופ' מלניק, המכהן בשנים האחרונות כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, החליף את פרופ' רייכמן המכהן מאז חודש ספטמבר כממלא מקום הנשיא.

פרופ' רייכמן אמר: "אוניברסיטת רייכמן מתברכת היום במינויו של פרופ' רפי מלניק כנשיא השני בתולדותיה. פרופ' מלניק הוא שותף להנהגת האוניברסיטה במשך שנים רבות. הסכמתו לשמש כנשיא מקנה לי אישית ביטחון כי האוניברסיטה שלנו תמשיך לפעול לאור ערכיה ותגיע להישגים אקדמיים ואנושיים משמעותיים נוספים.

''פרופ' מלניק חי את האוניברסיטה והוביל כפרובוסט במשך שנים מהלכים משמעותיים במוסד. באחת התקופות הקשות שעברנו, נאלצנו בעקבות מגיפת הקורונה להפוך ממוסד שמדגיש את החיים המשותפים בקמפוס, למוסד שמתמקד בהוראה מרחוק. פרופ' מלניק גילה מנהיגות מרשימה כאשר הוביל את המהלך שבו הועברו כל תוכניות הלימודים וניתנו כל השירותים לסטודנטים באמצעות הוראה מרחוק ובצורה מקוונת''.

רייכמן סיכם: ''האוניברסיטה שלנו הייתה עבורי שליחות ומפעל חיים, אני מסיים את תפקידי כנשיא בתחושת ביטחון גדולה בעתיד המוסד ובהצלחתו של פרופ' מלניק. בשם כל משפחת אוניברסיטת רייכמן וכיו"ר הדירקטוריון, אני מאחל לפרופ' מלניק הצלחה ומבטיח לסייע לו ככל שנתבקש כדי שימשיך לממש את הסיפור הייחודי של כולנו".

פרופ' מלניק הודה לוועדת האיתור ולדירקטוריון על החלטתם ואמר: "אוניברסיטת רייכמן משמשת כביתי האקדמי כבר שנים רבות. יש לי הכבוד והסיפוק להיות מוותיקי הסגל האקדמי, ובמהלך השנים לקחתי חלק ועקבתי מקרוב אחר צמיחתו של המוסד וההישגים הרבים שרשם, הן מבחינה אקדמית והן מבחינת תרומתו לאקדמיה הישראלית. זוהי זכות גדולה להיכנס לנעליו הגדולות של פרופ' אוריאל רייכמן, מורי וחברי, יזם אדיר ואיש חזון שאין שני לו.

''אני מודה לדירקטוריון ולאסיפה הכללית על האמון שנתנו בי ועל הזכות להמשיך את המפעל יוצא הדופן הזה, האוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, ולהובילו לפסגות נוספות בארץ ובעולם. ההכרה שקיבלנו כאוניברסיטה מחייבת אותנו להמשיך להתפתח במישור האקדמי ולהגיע להישגים גבוהים יותר בתחום המחקר. על פי המסורת הבינתחומית נפעל לצמצום תפיסת ה-silos שנהוגה באקדמיה ונמשיך לשלב טכנולוגיה במדעי החברה בהתאם לתפיסת הבינתחומיות החדשה", כך מלניק.