אות החוסן לשלוש האמהות
אות החוסן לשלוש האמהותצילום: אקדמית חמדת

המכללה האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, העניקה את אות החוסן לרחלי פרנקל, בת גלים שער ואיריס יפרח, אימותיהם של שלושת הנערים שנחטפו לפני שבע וחצי שנים נפתלי פרנקל, גלעד שער ואייל יפרח הי"ד.

האירוע התקיים במעמד נשיא המכללה פרופ' חיים שקד, ראש מועצת שדות נגב עו"ד תמיר עידאן, יו"ר המועצה האקדמית במכללה פרופ' זהבית גרוס, הנהלת המכללה, סגל אקדמי ומנהלי, ומאות סטודנטיות וסטודנטים.

במהלך האירוע הוקרנו סרטונים המתעדים את אירוע החטיפה והלוויות שלושת הנערים, שיר שהוקלט לזכרם וברכה מיוחדת לשלוש האימהות מנשיא המדינה יצחק הרצוג.

נשיא האקדמית חמדת, פרופסור חיים שקד, שפתח את האירוע ציין כי "כולנו נשאנו עיניים אליכן וכולם שאבו מכן כוחות. חוסן הוא היכולת דווקא ברגעי משבר למצוא בתוכך את מעיינות הכוח ואת משאב הנפש שמאפשרים לצלוח דברים נוראיים ולהפנות את הכוח לעשיה למען העם והמדינה. אתן בשבילנו מופת, דוגמה, סמל והשראה, ולכבוד הוא לנו שהסכמתן לקבל את אות החוסן".

בנוסף, פנה פרופסור שקד אל הסטודנטיות והסטודנטים וציין כי "אנו שולחים אתכן לשדה החינוך ומבקשים ואף מצווים שתצמיחו תלמידים עם חוסן בעוטף עזה ובכל מקום אחר".

בפאנל פתוח בהנחיית פרופסור שקד שיתפו שלוש האימהות את הקהל בהתמודדות המורכבת עם האסון הכבד שפקד אותן וביוזמות שהן מובילות לאחדות החברה הישראלית ולקשר עם יהודי התפוצות.

בת גלים שער אמרה בדבריה כי "ישנם המון דברים גדולים וחשובים להמשיך ולחיות עבורם. ברוך השם יש עשייה חברתית למען הכלל, בורכנו בילדים ובנכדים, אך בהחלט קיים אתגר גדול להמשיך לחיות ולפעול בצל האובדן. יש בחיים משהו מאד שברירי. מותו של גלעד תפס אותי לא מוכנה בכל קנה מידה. הפתאומיות של ילד בן 16 וחצי שפתאום נעלם מהחיים בלתי נתפסת. צריך כל רגע ורגע לעבוד על חיזוק שריר החוסן ולצמוח לאו דווקא מתוך משבר אלא כי כך צריך לעשות".

"החלטנו שאפילו אם יקרה הגרוע מכל חובה עלינו לזכור עד כמה התברכנו בעם ישראל שעטף וחיזק אותנו", שיתפה רחלי פרנקל את הקהל. "זו חווית יסוד מרכזית בחיינו. הכלל הראשון בפדגוגיה של חוסן זה שאינך מודד כל העת כמה זמן אתה מצליח לעמוד על הרגליים, אלא כמה זמן לוקח לך לקום אחרי נפילה. זהו שיעור בעל ערך המלמד כיצד להיות במגע קרוב עם החיים עצמם ללא הגנות".

איריס יפרח אמרה כי "בכל מה שקורה לנו צריך לדעת שיש מי שמנהל את העולם וכשחשתי שכוחותיי כלים הלכתי למקום מוכר, כי יש לי קשר מיוחד עם הקב"ה, וביקשתי שייתן לי כוח לרגעים הקשים עוד לפני הידיעה המרה. לא יכולנו להתמודד עם זה בלי 'היחד' הגדול הזה".

יו"ר המועצה האקדמית של המכללה הפרופסור זהבית גרוס ברכה את שלוש האימהות ואמרה: "אתן נתפסות כסמל לחוסן והצלחתן להנחיל זאת לכל עם ישראל. עליכן ניתן לומר 'ותחיין את הילדים'". נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בסרטון ברכה מרגש: "אין מתאים מכן לקבל את האותות ממכללת חמדת המדהימה. זהו מעשה נכון כי הדבר הנצרב בתודעה זו אנושיות. מי כמוכן מהוות מופת לעם ישראל!"

הסטודנטיות והסטודנטים שנטלו חלק בטקס אמרו כי מעבר להתרגשות בשעת הטקס עצמו, הם לוקחים עמהם כוחות ותובנות לעשייתם החינוכית בעתיד.