לחבק, לעטוף ולאהוב מכל הלב
לחבק, לעטוף ולאהוב מכל הלבצילום: דובר צה"ל

אירוע בר ובת מצווה לאחים שכולים ויתומי צה"ל התקיים אתמול (חמישי) בהובלת מערך הנפגעים והרבנות הצבאית.

באירועים נכחו כ-150 משתתפים שהגיעו להשתתף ביום חגיגי ומגוון שבמרכזו בני ובנות מצווה שהתאחדו לחגיגה משותפת בירושלים.

במהלך היום, סיירו המשפחות במנהרות הכותל, השתתפו בטקס המסורתי של העלייה לתורה ברחבת הכותל, שנערך בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ונהנו ממופעי תרבות ומסדנאות שונות.

המכנה המשותף של כל הילדים, הוא שותפות לאובדן יקיריהם בזמן שירותם הצבאי בצה"ל וכחלק מתרומתם למאמץ הצבאי והמבצעי להגנת המדינה.

שותפות זו אמנם נובעת מהמקום הכואב ביותר בחיי המשפחה שלהם, אך דווקא מהמקום הזה נוצרת קהילה תומכת ועוטפת, שיש לה משמעות בחיי היומיום של כל אחת מהמשפחות - בימי כאב וצער, אך גם בימי חג ושמחה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

"אבני הכותל חזו במאורעות מרגשים", אמר ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, "אבל אני חושב שהיום זהו אחד מהרגעים המרגשים של הכותל. יום מיוחד, שמח, של ניצחון ותקווה שבו מפקדי וחיילי צה״ל בשם כל העם מלווים אתכם בשמחה, שירה, ריקודים ותפילה בטקס הבר והבת מצווה שלכם".

"ההורים, האחים והאחיות שלכם אשר נפלו כחיילים בצבא ההגנה לישראל הם מושא להערצה בחברה הישראלית", הוא המשיך, "אנשים נפלאים שהשליכו עצמם מנגד לטובת החברה והכלל. אני מבקש ברשותכם להודות להורים ולמשפחה שמלווה אתכם, לתת חיבוק וחיזוק במסע שהם הולכים חרף החוסר, הכאב והקשיים אבל הם גיבורים וגיבורות אמיתיים. בצניעות בשם כל הצבא ובשם כל העם, אני מבקש לומר לכם תודה, לחבק, לעטוף ולאהוב מכל הלב. הצבא הוא בית ומשפחה ואנו נמשיך ללוות אתכם כל החיים".

"בשם מפקדי וחיילי צה"ל, ובשם מערך הנפגעים בפרט, אומר לכם כי אנו מתרגשים מאוד", נאמה רמ"ח נפגעים, אל"ם עידית סלומון, "חשוב לנו לחגוג איתכם ולציין את מאורע הבר או הבת מצווה, בעיר הבירה המיוחדת הזו שעליה חלמו דורות לפנינו ועליה לחמנו כעם במשך שנים רבות. בחוץ קר, אך הלבבות חמים. אנחנו, כצבא, איתכם, לאורך הדרך".