עו"ד שמואל בקר
עו"ד שמואל בקרצילום: עצמי

"סגירת גבולות ישראל בפני יהודי התפוצות היא בושה מוסרית. ישראל מפרידה משפחות ומערערת את עצם סיבת קיומה של מדינת ישראל, כמדינה לעם היהודי".

כך כותב הרב ד"ר וורן גולדשטיין, הרב הראשי של דרום אפריקה, שמתנגד להחלטת הממשלה להגביל טיסות לישראל בעקבות חשיפת הווריאנט החדש "אומיקרון".

עם כל הכבוד לרב, נראה לי כי תפיסתו של המבט המוסרי התבלבלה לגמרי. הרשה לי להציע לך להסתכל על התמונה באופן קצת שונה.

סגירת הגבולות שלנו בזמנים לא פשוטים אלה כאשר מגיפה משתוללת בעולם, היא אכן הצעד המוסרי והאחראי ביותר בה מנהיגינו יכולים לנקוט.

אין בצעד זה ערעור על עצם סיבת קיומנו כמדינה לעם היהודי, ההיפך הוא הנכון, זה מנציח את קיומנו הבטוח, ושומר עליו מפני חדירת הווירוס ממדינות זרות. הצעד הזה מיועד להבטיח שעדיין נהיה כאן, כמדינה ליהודים בשביל יהודי התפוצות (כולל יהודי דרום אפריקה), כמקום שאליו יוכלו לברוח הרב וקהילתו וכל יהודי התפוצות, כאשר ח"ו תיאלצו לעזוב את "בועת גן העדן" שלכם. ואל תאמר לי "אצלנו זה לא יקרה", כי אכן יקרה ואף כבר קורה...

ועוד, אכן המדיניות של סגירת הגבולות מפרידה ומחלקת משפחות. היא מחלקת בין החלק במשפחה היהודית שבחר לעלות לארץ וליטול חלק בתקומת האומה בארצו, לבין החלק במשפחה שבחר, למרבה הצער, בחיים הזמניים של חומריות, נוחות וצבירת עושר.

אותו החלק של המשפחה הנמצא כאן בארץ הקודש יהיה כאן בשבילכם כשתבואו - והם אלה שצריכים להיות כעת מוגנים מפני כניסה לארץ של זרים (יהודי התפוצות הם זרים עד שהם מאמצים את ישראל כביתם) והוואריאנטים השונים של מגפת הקורונה שלצערנו מלווים אותם בדרכם לישראל.

הכותב: עו"ד שמואל בקר, תושב ירושלים, עלה לארץ לפני 54 שנה מבריטניה