הכל אפשרי
הכל אפשריצילום: איסטוק

החל מחודש ינואר 2022, כל אזרח בשוויץ יוכל לשנות את מגדרו המיני במרשם האוכלוסין המקומי, ללא שיצטרך לעבור הליך רפואי או להציג אישור מרופא.

על פי החוק החדש, יידרש כל אזרח מעל גיל 16 המבקש לשנות את מגדרו המיני או את שמו בתעודת הזהות למלא טופס הצהרה בלבד.

ילדים מתחת לגיל 16 יצטרכו להציג אישור מאפוטרופוס על מנת לשנות את מגדרם המיני או את שמם במרשם האוכלוסין המקומי. בכך מצטרפת שוויץ לרשימת מדינות נוספות באירופה שכבר העבירו חוק המאפשר לכל אזרח לשנות את מגדרו המיני בעזרת הצהרה בלבד, ובהן נורבגיה, פורטוגל, אירלנד ובלגיה.

מדינות אחרות באירופה, בהן יוון, דנמרק וצרפת, ביטלו את הדרישה לעבור הליך רפואי שכולל טיפול הורמונלי או הערכה פסיכיאטרית, אך דורשות מספר צעדים נוספים מלבד הצהרה בלבד על מנת לאפשר לאדם לשנות את מגדרו המיני באופן רשמי.

החוק החדש שיכנס בסוף השבוע הקרוב לתוקפו בשוויץ מבטל את החוקים הקיימים הדורשים מאדם המבקש לשנות את מגדרו המיני לעבור טיפול הורמונלי או לקבל אישור מרופא על המגדר המיני החדש.

לצורך שינוי שם, נדרשים כיום אזרחי שוויץ להציג הוכחות כי השם החדש והמבוקש כבר היה בשימוש על ידם בשנים האחרונות באופן לא רשמי. אזרחי שוויץ כבר הצביעו במשאל עם שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון בעד האפשרות לקיים נישואין אזרחיים וכן לאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים.