הרב הלל הורביץ
הרב הלל הורביץצילום: חזקי ברוך

פרסום ראשון: ראש מנהלת הישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ שמונה לפני כשנתיים לתפקיד ביקש משרת הפנים איילת שקד לסיים את תפקידו.

מחליפו ייבחר בבחירות הראשונות שייערכו בחברון, אשר יתקיימו לקראת הרבעון השלישי של השנה הבאה.

בינתיים, משרד הפנים ימנה גורם מקצועי שישמש בתפקיד יו"ר המנהלת, עד להשלמת הליך הבחירות וכינון מנהלת נבחרת.

נזכיר כי לפני שלושה שבועות הודיע משרד הפנים, בראשות השרה איילת שקד, יקצה לראשונה תקציב יעודי לפיתוח הישוב היהודי בחברון בסך של כ-500 אלף שקלים.

שקד אמרה לערוץ 7: "כשרת משפטים פעלתי להקמת הועד המוניצפאלי בחברון ואני שמחה כשרת פנים לתקצב אותו למען פיתוח הישוב היהודי בחברון".

מדי שנה משרד הפנים מתקצב בתקציב שוטף את הוועד המקומי בחברון. בסיס התקנה עומד על כ-1.5 מיליון ש״ח כאשר היתרה מגיעה מדי שנה מכספים קואליציוניים (עוד כ-3 מיליון ש״ח).

בהנחיה של השרה שקד ומנכ״ל משרד הפנים יאיר הירש, בסיכום התקציבי של השנים 2021-2022 הגדיל המשרד את בסיס התקנה בכ-2.5 מיליון ש"ח כך שניתן יהיה לתקצב את הוועד המקומי בארבעה מיליון ש״ח ולא להסתמך יותר על כספים קואליציוניים.

תקציבו השוטף של הוועד המקומי יעמוד השנה על 5 מיליון ש"ח כאשר התוספת של המיליון הנוספים תגיע מכספים קואליציוניים.

בנוסף, ובאופן חסר תקדים, בסיכום התקציבי הוחלט להקים תקנה חדשה וייעודית לתקציבי פיתוח לוועד המקומי בחברון. עד היום, הוועד המקומי לא היה זכאי לכל תקציב פיתוח מהמשרד. הדבר מאפשר להפריש לתקנה 500 אלף ש"ח לטובת פרויקטי פיתוח בוועד המקומי.

נזכיר כי בשנת 2017, בתקופת כהונתה של שקד כשרת המשפטים חתם מפקד פיקוד המרכז דאז, אלוף רוני נומה, חתם על צו להקמת מנהלת שירותים מוניציפאליים ליישוב היהודי בחברון.

מכוח הצו הוקמה מנהלת המייצגת את תושבי היישוב היהודי בחברון בראשה עומד הרב הלל הורוביץ. זאת לאחר שנים בהם פעלה בישוב היהודי בחברון ועדה מוניציפלית ששימשה מעין רשות מקומית, אך עד לחתימת הצו הנושא לא הוסדר באופן רשמי.