ניידת התרמת דם
ניידת התרמת דםצילום: הלל מאיר

מזכירות היישוב כוכב השחר שיגרה למד"א מכתב רשמי ובו נאמר כי עד שלא יוחזרו הטפסים הנושאים את מושגי "אב" ו"אם" - לא ירתם היישוב לימי תרומת הדם המרוכזים שמאורגנים כל תקופה על ידי מד"א.

"מזה שנים שהיישוב לוקח חלק בהתרמת דם", כתב יו"ר מזכירות כוכב השחר למד"א לפני כשבועיים. "הציבור שלנו מאופיין בהירתמות למשימות לאומיות שונות, ותרומת דם היא אחת מהן".

"לאחרונה שינה מד"א את נוסח הטפסים אותם אמור למלא כל תורמ/ת, ובמקום 'אב' ו'אם' מופיע 'הורה 1' ו'הורה 2'", ציין. "מדובר ככל הנראה במהלך כללי אותו דוחף שר הבריאות הנוכחי, שמשמעותו הרס תא המשפחה היהודי המקובל, ולכך, לא יוכל היישוב לתת יד. לפיכך אין בדעתנו לאפשר את אירוע התרמת הדם אלא אם תתחייבו כי הטפסים שיוגשו לתורמים יהיו בנוסח הישן".

בתוך כך, במד"א הציעו להשתמש בטפסים חדשים, שמושמטים מהם גם מושגי "אב" ו"אם" וגם מושגי "הורה 1" ו"הורה 2", אך בישיבות וביישובים מתעקשים להמשיך לתרום רק לאחר החזרת הטפסים המקוריים שמשתמשים במושגי "אב" ו"אם".

יו"ר מזכירות כוכב השחר, חנן פנדל, מסר: "אדם בא לתרום, לעשות משהו טוב, למה לערב בזה כפייה חילונית-פרוגרסיבית? זה מאבק עקרוני, ואם לבנק הדם יש את החוצפה לנסות לכפות ערכי להט"ב דרך הטפסים שלו - אין להם אלא לבוא לעצמם בתלונות על שהם מערבים פוליטיקה בעשייה הקדושה של הצלת חיים ומסכנים חיי אדם. הציונות הדתית איננה אסקופה הנדרסת ולא יהיו כאן התרמות עד שלא תבוטל ההחלטה המשוגעת הזאת. נקודה. נקרא לציבור ללכת לתרום דם בבתי החולים ולא דרך בנק הדם".