האולימפיזיקה
האולימפיזיקהצילום: אבי חיון

כ-200 שמיניסטים, תלמידי מגמות פיזיקה מבתי ספר, תיכונים, ישיבות ואולפנות מרחבי הארץ, השתתפו בסוף השבוע (חמישי) בתחרות האולימפיזיקה השנתית של המרכז האקדמי לב והחמ"ד.

התחרות נערכה במקביל בקמפוס לב לגברים ובקמפוס טל לנשים. בקמפוס לב זכו במקום הראשון לאל דדי, מבית ספר תמר אריאל בנתניה. במקום השני אלעד פיקסלר מישיבה תיכונית קרית הרצוג בבני ברק ובמקום השלישי ישי שלמן מישיבה תיכונית תורה ומדע.

בקמפוס טל לבנות, זכו במקום ראשון אורין סימאני, גם היא מבית ספר תמר אריאל נתניה, וחברתה לספסל הלימודים שני רינת לפקו זכתה במקום השני. במקום השלישי רחל תחיה ביטון, צביה מעלה אדומים.

זו השנה התשיעית בה נערכת האולימפיזיקה, בעקבות שיתוף פעולה של החמ"ד והמרכז האקדמי לב, הודות לחזון משותף של שילוב צעירים דתיים בעולמות המדע והפיתוח הישראליים. על כן בין המעורבים בקיום התחרות הם ד"ר צבי אריכא מפמ"ר פיזיקה ארצי, אתי אורלב סגנית ראש מנהל החמ"ד, בועז קולומבוס מפקח ארצי בחינוך העל יסודי, ד"ר רחלה תורג'מן, מדריכה ארצית לחמ"ד במדעים ופרופ' קנת' הוכברג, קרטור המרכז האקדמי לב.

כמדי שנה, המבחנים נערכו ברמה אוניברסיטאית. בנוסף התקיימו פעילויות שכללו סיורים במעבדות וניסויים מדעיים פופולאריים. כמו כן שיעורים בנושאי מדע ויהדות הועברו על ידי הרב אמנון חדרי, ראש בית המדרש והרב יונתן אורן ראש המדרשה של המרכז האקדמי לב.

ד"ר בני מילגרום, רכז אקדמי של האולימפיזיקה ומרצה בחוג לאלקטרוניקה במרכז האקדמי לב, ציין: "פיזיקה היא הבסיס לפיתוחים הטכנולוגיים שמעצבים את העולם והיא הדרך להיות מהנדס. הפיתוחים הייחודים שהקנו לישראל את היוקרה בתחומים דוגמת הביטחון, הבריאות והאנרגיה הירוקה, נוצרו על ידי מהנדסים שלמדו פיזיקה בצעירותם. התעדוף בקבלה למוסדות אקדמיים ובעתודה הצבאית כלפי בוגרי המגמה נובע, מהצורך של המדינה לטפח את דור המדענים הבא של ישראל".

שוש נגר, מ"מ ראש מנהל החמ"ד: "מדינת ישראל כמעט ונטולת משאבי טבע, אולם אנשי המדע והטכנולוגיה הם המשאב המרכזי שלה. המשך התקדמותה וביסוס החברתי הכלכלי והביטחוני תלויה במשאב האנושי, באותם מדענים סקרנים שמתעמקים בסדרי העולם של הבריאה ומתמודדים עם אתגרי עולם המחר. האולימפיזיקה הפכה למסורת המתקיימת מזה מספר שנים בשיתוף פעולה של החמ"ד והמרכז האקדמי לב דווקא, שכן הוא משמש כמגדלור של מצוינות בשילוב תורה ומדע".