\'ישראל - דמוגרפיה 2000 עד 2020 - סיכונים ואפשרויות\'. זה שמו של מחקר חדש שערך פרופ\' ארנון סופר, המפיץ את מחקרו ואת ממצאיו בין מעצבי דעת הקהל וקובעי המדיניות בארץ.

סופר, מרצה באוניברסיטת חיפה, ושותף במחקרים ב\"מרכז אריאל למחקרי מדיניות\", אמר בשיחה עם כתב ערוץ 7: \"התחזיות שלנו מלפני שנים מתממשות. בארץ ישראל שממערב לירדן יש כיום שוויון בין מספר היהודים ללא יהודים. במניין זה כלולים חצי מיליון עובדים זרים, רוסים גויים שבאו כעולים, ובעיקר ערבים\".

\"בתוך מדינת ישראל הקטנה יש 1.3 מיליון ערבים, ובעזה מתגוררים 1.2 מיליון. בתוך עשרים שנה יהיו שם 2.2 מיליון. מדובר בתופעה המשולה להתחממות בתוך סיר לחץ, התחממות שעתידה להגיע לידי פיצוץ, ולא לתוך מצרים...: שם אין בג\"צים כמו אצלנו: שם יירו בלי כל נקיפות מצפון בכל מי שיעז להתקרב לגבול. הפלשתינים עניים מאד, כי מנהיגיהם גונבים מהם את הכל, ומערכת התעמולה השקרית שלהם מאשימה אותנו בכל\".

פרופ\' סופר גם מציע פתרונות: \"אני מציע שיוקמו חומות, ושיכינו את עם ישראל לקראת האפשרות שהאוכלוסייה הלא יהודית תגבר עלינו. יש להפסיק לדבר על שלום בסגנון בלגיה והולנד. מי שמדבר כך הוא פשוט פושע\".

סופר איננו רוצה גם את ערביי מזרח ירושלים. \"את העיר העתיקה והמקומות הקדושים הייתי משאיר בידינו, אך עם הר הבית יש בעיה קשה\", מודה סופר.

סופר חוזה בעיות קשות גם בתוך \"ישראל הקטנה\": בעיית ערביי הגליל והנגב. \"אם נמשיך להזניח את הנגב ואת הגליל\", מזהיר סופר, \"ייתכן שבתוך עשור אמליץ לוותר גם עליהם\". הוא ממליץ לעצור את \"ההפקרות\" בקו התפר, שדרכו נכנסים ערבים לתוך ישראל באין מפריע.

הד\"ר יובל אוחנה, מזרחן ומרצה במכללת יהודה ושומרון ובמרכז הבינתחומי בהרצליה, מסכים עם חלק ממסקנותיו של סופר, אך הוא מוסיף נופך משלו. \"נוסף על הנתונים המספריים, יש להביא בחשבון גם את העניין ההיסטורי\", אומר אוחנה. \"בשנת 1922 היו בארץ ישראל המערבית 60 אלף יהודים, ולא יותר. לו יצאנו מכל מקום שבו היה רוב ערבי, היינו יכולים \'לסגור את החנות\' מזמן. אני מסכים כי אין שום סיכוי להגיע להסדר עם הרשות הפלשתינית בהנהגה הנוכחית שלה, ולפיכך נראה לי כי אין דרך אחרת אלא להגיע להפרדה\".

\"יש לקבוע את קו הגבול המזרחי של מדינת ישראל על תוואי כזה שיכלול את רוב היישובים והתושבים בארץ ישראל המערבית. מצד שני, אין שום היגיון בהמשך שליטתם של יהודים על ערבים. אגב, כיום אין כמעט שליטה יהודית על ערבים ביש\"ע. 90 אחוזים מהם נמצאים תחת שליטת הרשות הפלשתינית\".
\"אינני חושב שיש לפרק 150 יישובים ולהחזיר קרוב לרבע מיליון בני אדם לתוך הקו הירוק\", מוסיף אוחנה. \"אינני רואה בבתים ערביים קדושה יתרה על בתים יהודיים. הפתרון הוא \'ריבונות פסיפס\', תוך כדי מניעה של כניסת ערבים לתוך שטח ישראל\".