אילנית
אילניתצילום: אבי אוחיון, לע''מ

קולה של אילנית, שהחלה את דרכה כחלק מהצמד המצליח "אילן ואילנית" לפני שפנתה לקריירת סולו, הפך לאחד הקולות המזוהים ביותר עם המוזיקה הישראלית, בזכות עשרות להיטים וקלאסיקות על זמניות.

היא הוציאה עד היום מאות שירים, למעלה מ-30 אלבומים ואלבומי אוסף, רבים מהם אלבומי זהב, הופיעה ברחבי העולם על הבמות הגדולות ביותר, בפסטיבלים, באירוויזיון (האמנית הראשונה מישראל שהשתתפה בתחרות), וזכתה בשנות ה-70 בתואר "זמרת השנה" לא פחות מ-7 פעמים ברצף.

.

השיר החדש שלה, 'יש בי צורך עצום לגעת', נכתב על ידי שמרית אור ונשמע כמו אחת מאותן הקלאסיקות הגדולות שהוציאה הזמרת במרוצת השנים. הטקסט של שמרית מתייחס לתאוות החיים של כל אדם ואל הצורך להרגיש נאהב, חופשי ובעיקר חי.

את הטקסט הזה, הלחין יהונתן פרלמן, שגם בהפקה ובנגינה משחק בין אותה ארצישראליות לבין עולם פנטסטי של מחזות זמר מרהיבים. הסינגל יוצא כחלק מפרויקט מיוחד של פרלמן שנקרא "סיפור מוסיקאלי", המחבר בין יוצרים אהובים ומוכרים, לבין מוסיקאים וזמרים צעירים. השיר יוצא בשתי גרסאות – גירסה עברית, וגרסה המשלבת עברית ופורטוגזית.

כשפרלמן פנה לשמרית, הוא קיבל מידיה את ספר השירים שלה ובחר מתוכו שלושה טקסטים שנגעו בו במיוחד ושמעולם לא הולחנו, הסתבר שאת השירים האלה היא שמרה ולא הסכימה שיולחנו, לדבריה השירים שבחר הם "שירה שאינה כתובה כפזמון, שירה שיצאה מהמקומות העמוקים ביותר". ולכן לא רצתה מעולם שיהפכו לפזמונים אבל אחרי שהקשיבה ללחנים, ולאינטרפרטציה שמעניקה לשירים מעין תחושה של מונולוג אישי, היא נעתרה ואפשרה לו להקליט אותם.