ביטוח רכב. אילוסטרציה
ביטוח רכב. אילוסטרציהצילום: shutterstock

רכישת רכב, חדש או משומש, דורשת מאיתנו הוצאה מאוד משמעותית אשר יכולה להשפיע על התקציב שלנו לאורך זמן. גם אם אנחנו בוחרים לרכוש את הרכב באמצעות אופציית מימון כזו או אחרת.

באופן טבעי, ההוצאה הנדרשת מאיתנו ועצם העובדה שהרכב אמור לשרת אותנו לצרכים שונים, אישיים, משפחתיים או מקצועיים, גורמים לנו לרצות לעשות כל מה שנדרש בשביל לשמור על הרכב במצב שהוא יהיה תקין לשימוש בכל עת. לכן, אנחנו לוקחים את הרכב לטיפולים במוסך באופן סדיר, מבצעים תיקון בכל עת שנדרש, מחליפים רכיבים פגומים ועוד.

אחד הדברים שעוזרים לנו לשמור על תחזוקת רכב באופן סדיר ומעבר לזה, עוזר לנו לשמור על כך שלא נצטרך לשלם בעצמנו את כל העלויות הדרושות לשם כך, הוא פוליסת ביטוח מקיף שאנחנו רוכשים מחברת הביטוח בעת רכישת הרכב, ומחדשים אותה מדי שנה.

ישנם שלושה מסלולי ביטוח כאשר זה מגיע לביטוח רכב, את ביטוח החובה אנו חייבים לרכוש על-פי חוק. ישנם גם את הביטוח צד ג' המכסה בעצם צד שלישי במקרה של תאונה, ואחרון קיים הביטוח המקיף, אשר בתוכו כולל גם את ביטוח צד ג' על מנת לחסוך קניה כפולה של פוליסה.

מה זה ביטוח מקיף?

הרעיון שעומד מאחורי ביטוח מקיף הוא בכל הקשור לאחזקת הרכב. הביטוח מתייחס להיבטים של גניבה, פריצה, שריפה או אסונות טבע שעלולים לגרום נזק לרכב באופן כללי או ספציפי. כמו כן, הביטוח מתייחס למקרים של נזקים הנגרמים לשמשות, מראות, תקלות המחייבות שימוש בחברת גרירה, החלפת מצבר ובמקרים מסוימים גם בהיבטים הקשורים לגניבה של חלקים אינטגרליים מהרכב.

כשאנחנו רוכשים ביטוח מקיף, אנו נהנים מאפשרות של השתתפות חברת הביטוח בעלויות התיקונים והחלפת הרכיבים השונים. מעבר לכך, במקרים מסוימים, כמו למשל, במקרים של גניבה או מקרה בו הרכב הולך טוטאל לוס (אי אפשר להשתמש בו יותר), אז במידה וזה מצויין בפוליסה, הרי שנוכל ליהנות משירות של רכב חלופי לתקופת מה, דרך ובמימון חברת הביטוח.

כיצד רוכשים ביטוח מקיף בצורה נכונה?

הדרך הטובה ביותר לרכוש ביטוח מקיף היא באמצעות השוואת מחירים דרך חברת Wobi. בצורה כזו אנחנו יכולים לקבל את כל המידע על הפוליסות שחברות הביטוח השונות מציעות לנו, אנחנו יכולים להשוות ביניהן וכן בין ההצעות השונות שלהן, ולבחור איזו פוליסה, באיזו עלות, מתאימה לצרכים וליכולות שלנו.

לפני סיום חשוב להדגיש, בשנים האחרונות חברות הביטוח יצרו מסלולים ייחודים של ביטוח מקיף המתאים לסוגים שונים של בעלי רכבים ונהגים. לכן, לפני שאנחנו רוכשים פוליסת ביטוח מסוימת, יהיה נכון לבדוק האם הפוליסה כוללת תנאים שמתאימים ורלוונטיים עבורנו, והאם קיים מסלול שיכול לשרת אותנו על הצד הטוב ביותר, בעלות שמתאימה לתנאים שעומדים לרשותנו.