השר נחמן שי
השר נחמן שיצילום: ערוץ 7

שר התפוצות נחמן שי מזהיר מפני התדררות משמעותית ביחסי ישראל והתפוצות, על רקע מניעת כניסת יהודים, כמו כל אזרחי העולם אחרים, למדינת ישראל.

"אנחנו מתקרבים לנקודת משבר ביחסי ישראל־תפוצות. יש לנו את האמצעים לשמור על בריאות אזרחי ישראל, גם מבלי לסגור את גבולות המדינה לכניסה וליציאה של יהודי העולם. הגיע הזמן להביא בחשבון גם את הנזק ההיקפי שעלול להיגרם ליחסינו עם יהדות התפוצות", אמר שי ל'ישראל היום'.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח לאחרונה לראשי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה כי יפעל למציאת פתרון למצוקה. "נעשה כל שביכולתנו כדי לפתוח גבולות ולאפשר ביקורים סדירים של יהודים מרחבי העולם בישראל", כתב בנט לנשיא ולמנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אריק פינגרהוט.

המדינה נמנעת מהתנעת תהליך שיאפשר ליהודי התפוצות לבקר בישראל בתקופת הקורונה, בשל ההיבטים הפוליטיים והמשפטיים הרגישים מאוד הכרוכים בהיתר כזה - כך עולה מדברים שאמר שלשום ראש רשות האוכלוסין וההגירה, תומר מוסקוביץ', בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת.

מוסקוביץ' הדגיש כי בעוד כשבועיים הנושא ייבחן שוב, בהתאם למצב התחלואה בישראל ולשאלה אם המדינה תוסיף להיות מנותקת מהעולם או שהשמיים ייפתחו מחדש, כפי שהיה לפני גל האומיקרון.

הדברים באים בעקבות קריאות חוזרות ונשנות של ארגונים יהודיים בעולם, וכן של שר התפוצות נחמן שי, לאפשר ליהודים מהעולם להגיע לארץ בזמן המגיפה, אף שאין להם אזרחות ישראלית.