מיכאל ביטון
מיכאל ביטוןצילום: משה ביטון

משרד השיכון בוחן בימים אלו את הקריטריונים לזכאות לדיור ציבורי, לאחר שנים שהנושא לא טופל.

לאור זאת הקים שר השיכון צוות מיוחד של כמה משרדים לצורך בחינה של כ-1,000 משפחות המוגדרות כפולשים לדיור הציבורי ועקב כך הקפיא את הפינויים של משפחות אלו.

גורמים במשרד השיכון מסרו כי עד היום הצוות בחן 34 תיקים, ומתוכם 21 משפחות יפונו תוך 21 יום, ועניינן של 13 נוספות ייבחן בשנית.

ממתינים בתור לדיור הציבורי קובלים על החלטה בשיחה עם ערוץ 7, "בעוד שאנחנו ממתינים שנים לדירה כחוק, המדינה משנה את הכללים ומגנה על אלו שעברו על החוק ובוחנת אותם שוב. המדינה מחליטה להגן על פולשים, ולא על שומרי החוק".

א' שנפצע שנפצע במבצע עופרת יצוקה טוען שאם רוצים לבדוק את הזכאות של הפולשים זה לגיטימי אבל כשהם מחוץ לבתים. "שיחכו כמו כולם. בתור החוק שווה בפני כולם. לא עושים צדק לאחד, בעוול לאדם אחר".

בשיחה עם גורמים במשרד השיכון נאמר לנו כי לא שומרים על פולשים אלא בוחנים את המקרים שוב, למרות פסק דין חלוט של בית המשפט.

נכון לעכשיו אין קרטריונים ברורים שיקבעו אם פולש זכאי להמשיך לגור בדיור הציבורי או שהוא אמור לצאת ממנו.

בלשכתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון אמרו לערוץ 7 כי יש רצון להגדיל את מלאי הדיור הציבורי ותתקיים בדיקה בסוגיה האם יש להחזיר את הפולשים שעומדים בקטריונים החדשים לתור הדיור הציבורי.

גורם בכיר בדיור הציבורי אמר לערוץ 7, "בתור הממתינים יש פצועי צה"ל, נכים, נשים מוכות, עולים חדשים, שזקוקים לדירה בדחיפות, מקרים מאוד קשים. אף פולש לא קודם אליהם".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מסר: "בימים אלה אנו מגבשים את יו"ר ואנשי הוועדה שתקבע את הקריטריונים לזכאות דיור ציבורי. אני מאמין שכל האופציות ייבחנו לעומק עד לקביעת קריטריון חדש".