יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת 'ביחד - ערבים זה לזה' התארח באולפן ערוץ 7 וסיפר על פעילותו למען מדינת ישראל והחיבור של יהודים וערבים.

"עמותה ערבית ישראלית שמטרתה לגשר על פערים בין יהודים וערבים ובו זמנית להגן על מדינת ישראל בחוץ, אל מול הארגונים והגופים האנטי ישראלים שפשוט משקרים במצח נחושה בכל מה שנוגע למדינת ישראל ואנחנו יכולים להביא זווית מיוחדת ממקור ראשון", אומר חדאד.

הוא מגיב גם למתקפות כלפיו מצד ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת. ""לצערי ח"כ סמי אבו שחאדה מוכיח כמה הוא מנותק מהמציאות ולא יכול לשמש כדמות ציבורית ומנהיגותית לחברה הערבית. הוא פשוט לא מייצג את החברה הערבית הישראלית. סמי אבו שחאדה הוא מנדט אחד מהמפלגה שהוא מייצג ואני שומע את גלי הביקורת עליו. אם הוא חבר כנסת במדינת ישראל, שיעבוד למען הבוחרים שלו, למען החברה הערבית הישראלית ולא עבור מישהו מבחוץ".

על המצב של המפלגות הערביות אומר חדאד, "יש היום שינויים מהותיים במה שקורה בתוך מפלגת רע"מ וספציפית מנסור עבאס. הכיוון של עבאס נכון אבל שלא יישמע מדברי שאני תומך נלהב בו. אני בעד הגישה בה הוא נקט, שעזב את כל הנושאים הלאומניים ועוסק בטיפול בבעיות האקוטיות של הציבור הערבי בישראל".

הוא מציין עוד כי לצד ההתנהלות הפרגמטית יש בעיה עם חברים אחרים במפלגת רע"מ. "כל אישיות ציבורית, כל מפלגה, כל חבר כנסת שהולך ומבקר מחבלים - זו למעשה תמיכה בטרור".

חדאד מספר על סקר שמשקף נאמנה את המצב של הצבור הערבי בישראל. "נעשה סקר ענקי בין ערביי ישראל עם כ-40 אלף משתתפים על ידי גוף פלסטיני. מעל 82% מהמשיבים אמרו שלא יהיו מוכנים לוותר על תעודת הזהות הישראלית עבור תעודת זהות פלסטינית ולדעתי גם 18% האחרים כשהרגע יגיע לא יהיו מוכנים לוותר על זו הישראלית".

"אנחנו חיים במדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. זה לא אומר שאין לנו כאן בעיות, אבל לצידן יש הרבה טוב והחברה הערבית יודעת את זה. הפוליטיקאים שלנו מנסים להשאיר אותנו כמה שיותר כחברה מוחלשת, בגלל שחברה מוחלשת היא חברה נשלטת. מפחיד אותם שאנחנו באים להראות את החוזקות של החברה הזו", הוא מוסיף.

לדבריו, "רוב החברה הערבית לא הצביעה בכלל. צריך להבין שהיה פספוס מאוד גדול בתוך המפלגות היהודיות שלא השכילו לפנות לקול הערבי כמו שצריך. הליכוד, היה זה שקיבל הכי הרבה קולות במגזר הערבי, ועם קמפיין לא טוב בעיני. אם הקמפיין היה אחר, כמות המנדטים היתה יכולה לגדול משמעותית".

חדאד אמנם מלא בביקורת אבל גם שומר על אופטימיות. "השינוי צריך לבוא גם מהחברה היהודית וגם מהחברה הערבית ישראלית. יש כאן תהליך של התקדמות ועוד תקום מפלגה שתחרוט על דגלה את המוטו - גאים להיות ערבים, גאים להיות ישראלים - שתייצג את האינטרסים של הערבים ובמקביל את אלה של מדינת ישראל".

לדבריו, "יש דבר שנקרא ריאליזם. ההגדרה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית לא תשתנה. גם בשמאל, הרוב, רוצה בהגדרה הזו. ההבנה הזו קיימת אצל כל אחד ואחד בחברה הישראלית. אם תדבר עם האנשים בארבע עיניים, הם ריאליים. כל חבר כנסת שימכור שהוא יכול לשנות את זה, מוכר אשליות".