ארון
ארוןצילום: אוליווד רהיטים

נכנסתם לבית חדש? בדיוק עשיתם שיפוץ, או שהילדים כבר גדלו וצריכים חללי אחסון? כנראה שגם עבורכם ארונות הזזה הם הפתרון האידאלי. לארונות הזזה יש יתרונות רבים, והם מאפשרים אחסון של ציוד רב בצורה היעילה ביותר. לא סתם רבים כל כך בוחרים להשתמש בהם, וכנראה שעכשיו גם התור שלכם הגיע.

חברת אוליווד מציעה לכם מגוון רחב של ארונות הזזה בשלל צבעים וגדלים, וכל שעליכם לעשות הוא רק לגשת ולבחור. אז אם גם אתם לא רוצים להתפשר על האיכות, הגעתם למקום הנכון. הבאנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך לבחירת ארון ההזזה הנכון עבורכם.

החברה תלווה אתכם בכל תהליך בחירת הארון, החל מייעוץ ראשוני על מנת למצוא את הארון המתאים ביותר עבורכם, וכלה בהתקנת הארון אצלכם בבית. בדרך תוכלו להתאים כל פרט בארון כך שישתלב בביתכם בצורה המיטבית וישמש בצורה טובה לצורך שאליו אתם מייעדים אותו.

מהו ארון הזזה?

ארון הזזה נקרא כך כיון שהדלתות שלו, להבדיל מארון רגיל אינן נפתחות כלפי חוץ. בעוד שהדלתות בארון רגיל מותקנות על גבי צירים ונפתחות כלפי חוץ, בארון הזזה מותקנות מסילות בחלק התחתון ובחלק העליון של פתח הארון ועליו נעות הדלתות לצורך פתיחה וסגירה. חשוב לציין שהמנגנון של המסילות והדלתות הוא מנגנון מורכב ולכן צריך לרכוש ארון כזה רק בחברה מוכרת בעלת מוניטין בתחום https://uliwood.co.il.

ארונות הזזה בדרך כלל מוצמדים לאחד מקירות החדר, והדלתות שלהם לא תופסות מקום גם כאשר פותחים אותם. לנתון הזה ישנה חשיבות רבה שכן כאשר מתקינים את הארון לא צריך לקחת בחשבון שטח פנוי עבור פתיחת הדלתות שלו. הדבר מהווה פתרון טוב למקרים שבהם החדר שבו מוצב הארון צפוף ללא מקום מיותר.

בשנים האחרונות ארונות ההזזה עברו שדרוגים רבים והם מוצעים היום במגוון רחב של סוגים וגדלים, כאשר המחיר משתנה בהתאם לאיכות החומר, עלות היצור והגודל כמובן. הארונות מהווים פתרון אחסון למגוון רחב של צרכים, החל מפריטי ביגוד, צעצועים, ספריות לחדרי ילדים, ספריות קודש לספרים ועוד.

מה היתרונות של ארונות הזזה על פני ארונות עם דלתות נפתחות?

מקום – ארונות הזזה מהווים שטח אחסון יעיל, ותופסים פחות מקום מאשר ארון בעל דלתות נפתחות ביחס לשטח האחסון שהם מאפשרים. החיפוש של הציוד בארון הזזה קל יותר כיון שהאור נכנס לכל מקום בארון בניגוד לארון בעל דלתות שבו תהיינה פינות חשוכות.

פריסה חכמה של מדפי האחסון בארון תמנע יצירה של ערמות בגדים גבוהות ונפילה של ציוד למקום שבו לא תראו אותו. אם תתאימו את הארון בצורה הנכונה, מיד שתפתחו אותו כל הציוד ייפרס לנגד עיניכם בצורה הטובה ביותר.

בטיחות - יתרון נוסף של ארונות הזזה הוא בצד הבטיחותי שכן מבנה הארון מונע פציעה כתוצאה מדלת פתוחה וכדו', פציעות השכיחות כאשר מדובר בארונות עם דלתות נפתחות. להיבט זה ישנה חשיבות גדולה כאשר באים לבחור ארון לחדר ילדים, והצד הבטיחותי מקבל משנה תוקף.

בעת קניית ארון חשוב לקנות ארון של חברה מוכרת העומד בתקני הבטיחות, כדי למנוע תקלות לא רצויות.

אסתטיקה – ניתן לנצל את דלתות הארון כדי לשפר את העיצוב של החדר. הדלתות יכולות להיות מחופות במראות או בציפוי שישתלב בצורה טובה עם הרקע של החדר בו הארון ניצב. חשוב לציין שהדלתות הן מה שרואים מהארון ולכן תשקיעו מחשבה כאשר אתם בוחרים אותן. ישנה אפשרות לדלתות במגוון חומרים, אך גם כאן חשוב להקפיד שהחומר של הדלתות יתאים לחלל שבו הארון נמצא. לא בטוח שדלתות זכוכית הם הפתרון הנכון עבור חדר של ילדים קטנים..

גמישות – ארונות הזזה מאפשרים לכם להתאים את הארון לצרכים המדויקים שלכם. אם אתם רוצים להוסיף מגירה או אולי להוריד את אחד המדפים הגבוהים, האפשרויות הללו בהחלט קיימות. בנוסף, הארונות יוכלו לשמש את ילדיכם מגיל צעיר ועד שיעזבו את הבית, תוך ביצוע של התאמות מינוריות לצרכיהם בתקופות משתנות.

איך לבחור ארון הזזה?

הדבר החשוב ביותר כאשר באים לבחור ארון הזזה הוא הגודל. חשוב להתאים את הארון לגודל החדר שבו אתם רוצים להציב אותו כדי לא למצוא את עצמיכם עם ארון 'שמשתלט' על החדר. מנגד, אם החדר מספיק גדול כדאי לבחור בארון גדול כדי לנצל את מירב שטח האחסון האפשרי ולא לבזבז שטח ריק.

ארונות הזזה של אוליווד רהיטים קיימים במבחר מידות נרחב, ומאפשרים לכם לבחור את הארון שמתאים בצורה הטובה ביותר לחדר שלכם. ניתן לבחור בין ארונות בעלי שתי דלתות או שלוש דלתות. אחרי שתבחרו את המידה הרצויה תוכלו לבצע התאמות במבנה הפנימי של הארון ולבנות אותו בצורה שתתאים לצורך שאליו אתם מייעדים את הארון.

כמובן שחשוב שתגדירו לעצמכם מה התקציב העומד לרשותכם עבור הארון. ככל שתשקיעו יותר תקבלו מוצר באיכות גבוהה יותר, אך עם זאת יש לומר שחשוב יותר להשקיע באיכות החומר מאשר במראה שלו. אם התקציב שלכם מוגבל תשאפו לקנות הארון האיכותי ביותר מבחינת טיב החומר גם אם יופי הוא לא הצד החזק שלו. ארון באיכות טובה יוכל לשמש אותכם לשנים ארוכות.

ישנם מספר היבטים נוספים שחשוב שתיקחו בחשבון בעת בחירת הארון:

1. צבע – חשוב שצבע הדלתות של הארון יתאים לחדר שבו אתם מציבים אותו שכן הארון מהווה פריט מרכזי בחדר. כדאי לבדוק בקטלוגים השונים מבחר צבעים כדי להגיע להתאמה הטובה ביותר, וליצור בחדר מראה אסתטי ומרענן.

2. חומר – קיימים בשוק מגוון רב של חומרים שמהם עשויים הארונות, בחירת החומר תלויה בעיקר בתקציב שלכם, כאשר חומרים איכותיים יעלו בהתאם. חשוב להתאים את החומר לחלל שבו הארון יוצב כדי למנוע מראש בעיות שעלולות להיגרם כתוצאה משימוש בחומר לא נכון.

לצורך הדוגמא, אם הארון מוצב בסביבה שבה הוא ייחשף למים יש לעשות שימוש בחומר שעמיד למים. למותר לציין שחומר עמיד יותר מבטיח לכם שהארון יישמר לטווח זמן ארוך יותר, וישרת אתכם לאורך שנים.

בנוסף, סוג הציוד שאתם מתכננים לאחסן בארון ידרוש התאמות מסוימות. אחסון של ציוד כבד כגון ספרים, דורש מדפים באיכות שונה מאשר מדפים שנועדו לאחסן בגדים. חשוב לתת את הדעת על הנתון הזה כבר בעת הזמנת הארון כדי למנוע מראש נזק עתידי.

3. תוספות – כאמור, ניתן להוסיף ולשנות את מבנה הארון בהתאם לצורך שלכם. אם אתם רוצים מגירות, מקום לתליית בגדים או חלל אחסון לספרים, באוליווד מציעים לכם להתאים את הארון בדיוק לצרכים שלכם ולהוסיף כל מה שאתם רוצים.

4. שקט – אם אתם מציבים את הארון בחדר השינה שלכם, תוודאו שמנגנון ההזזה של הדלתות לא משמיע רעשים מיותרים. בדרך כלל, מנגנון פתיחה שקט מצביע על איכות גבוהה של חומר.

5. התקנה – זכרו שהקנייה היא רק השלב הראשון בדרך אל המנוחה, ואתם נדרשים להתקין את הארון בביתכם. תוודאו שהחברה ממנה קניתם את הארון יכולה לבצע את ההתקנה במקום בו אתם גרים. בנוסף, דרשו שההתקנה תבוצע ע"י אנשי מקצוע כדי למנוע תקלות לא רצויות.