הילולת הבבא סאלי
הילולת הבבא סאליחזקי עזרא

על רקע מחאת חברי הכנסת החרדים נגד החלטת המשטרה לבטל את הילולת הבבא סאלי בנתיבות, יצא ח”כ מוסי רז ממרצ להגנת החרדים וטען כי מדובר בפגיעה בחופש הדת.

"החלטת המשטרה לבטל את הילולת הבאבא סאלי היא פגיעה בחופש הדת", אמר והוסיף: "אני קורא למשטרה לבוא בדברים עם המארגנים כדי לאפשר את קיום ההילולה תוך דאגה לבטיחות המשתתפים”.

מוקדם יותר אמר ח”כ יעקב מרגי (ש”ס) מעל הדוכן מליאת הכנסת כי למרות ההחלטה הציבור יגיע בהמוניו. "בגלל החלטת המשטרה – תהיה צעדת מחאה, יבואו מאות אלפים להילולא. אנחנו נצביע ברגליים, ההילולא תתקיים. אם בכל שנה היו עשרות אלפים – השנה יעלו מאות אלפים להילולא.

"משטרת ישראל תצטרך להתמודד עם זה. אני הזהרתי. התחושה היא שלציבור המסורתי במדינת ישראל אין פה – זה המסר שהממשלה מעבירה”, הוסיף מרגי.

יו”ר ועדת בטחון פנים, ח”כ מירב בן ארי מיש עתיד, הגיבה לדבריו ואמרה כי "גם לי חשובה ההילולה, אני אנסה לעזור".

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני תקף האשים את הממשלה. "הממשלה האנטי יהודית הזו משאירה את מופעי התרבות, את משחקי הספורט, ואת חגיגות הסילבסטר, אבל את הנושא היהודי של הילולת הבאבא סאלי היא סוגרת. סופה של הממשלה האנטי יהודית הזו קרוב”.

ח”כ יצחק פינדרוס תהה: ''לא מבין את ההיגיון של הממשלה. חגיגות הסילבסטר – אין בעיה בריאותית, אבל כשרואים מורשת יהודית פתאום יש בעיה?!”.

ואילו ח”כ אוריאל בוסו קרא לשר לביטחון הפנים להתפטר. "עמר בר לב תתפטר, עם ישראל זקוק לשר שמכבד את המנהגים והמסורת שלו".