יעקב אשר
יעקב אשרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) עלה הערב (ד') על דוכן הכנסת להגיב לדברי ח"כ יוליה מלינובסקי, במהלכם הטיחה בח"כים החרדים: "תישארו בגטו".

יעקב אשר הפנה את האש לשר לשירותי דת מתן כהנא ואמר "עמדה כאן יושבת ראש הוועדה לדת היהודית ח"כ יוליה מלינובסקי, השותפה הבכירה של השר כהנא וחבריו מימינה, והטיחה דברים חמורים ביותר, היא אפילו לא חוזרת בה, אבל משום מה לא ראיתי את חברי הקואליציה מזדעזעים".

"אני פונה לשר כהנא", כך אשר, "אתה אולי טייס מהולל בצה"ל, אבל אתה חלש, אתה עובד אצל איווט ואצל יוליה שלא מבינים כלום בנושאי יהדות, נתת לה לטפל בכשרות שזה דבר שמעולם היא לא הקפידה עליו, ממוביל של רפורמת הגיור הפכת למובל.

"אם נגיע לקרע בעם ולפתיחת ספרי יוחסין", הזהיר אשר, "וזה יקרה אם תעבור רפורמת גיור הרסנית בכל צורה שהיא, זה יהיה רשום לדורות על שמך. כל מי שייאלץ לבדוק ספרי יוחסין ישאלו אותו, אתה מהתקופה שלפני כהנא שאז לא צריך ספרי יוחסין, או מהתקופה שאחרי כהנא שצריך ביסוסי יוחסין, לא משנה כמה אחוז מהמדינה זה יהיה, 40 אחוז, 50 או 60, אתם מחריבים את היהדות ואת המדינה".

אשר הוסיף: "לא רפורמות מעניינות אתכם, לא הגשתם מעולם בקשה לרפורמה בבתי המשפט למרות שיש שם המון עינויי דין וקלקולים רבים, כמו בכל מערכת ציבורית. אתם ממוקדים בהחרבת הזהות היהודית של המדינה, הייתם צריכים ללמוד מהערבים, מרעמ שותפיכם בקואליציה, הם גאים בזהות שלהם".

לסיום הטיח במלינובסקי: "אנחנו לא מתכוונים לחזור לשום גטו, אנחנו נישאר פה ונמנע מכם את המזימות המסכנות שלכם, על אפכם ועל חמתכם".