נגיף הקורונה
נגיף הקורונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד הבריאות מוטרדים ממסיבות הסילבסטר וממסיבות הנוביגוד - ולא רק מהן. בכאן 11 דווח הערב (רביעי) כי נשקלת המלצה על עטיית מסכות גם בחוץ, בהתקהלויות ובאירועים רבי משתתפים. מסתמן כי באירועים עם 100 משתתפים ומעלה תהיה חובת עטיית מסכות - גם באוויר הפתוח.

בתוך כך, במשרד הבריאות מעריכים שהאומיקרון כבר השתלט על התחלואה וכ-80% מהתחלואה נגרמה מהזן החדש. בשל כך תתחיל בקרוב מדיניות של הפסקת הריצופים הגנטים באופן גורף. הריצוף הגנטי ימשיך לכל החוזרים מחו"ל, לכל המאושפזים ולמי שייצא חיובי בבדיקות ה-PCR המיוחדות, שגם את השימוש בהן יצמצמו מאוד.

משרד הבריאות הודיע על נוהל חדש לבידוד אנשים שנחשפו לחולי קורונה מאומתים, שייכנס לתוקף הלילה בחצות. החידוש העיקרי בנוהל החדש, הינו מתן אפשרות למחוסנים שנחשפו לחולה מאומת להיבדק בבדיקת אנטיגן - ואם זו תצא שלילית, הם יקבלו פטור מבידוד. אם בדיקת האנטיגן תצא חיובית, יהיה צורך בבדיקת PCR.

מדיניות הבידודים החדשה
מדיניות הבידודים החדשהצילום: משרד הבריאות

ההודעה על שימוש בבדיקות אנטיגן על מנת לפטור מחוסנים מבידוד, מגיע למרות הודעה של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) על יעילות פחותה של בדיקות אנטיגן מול האומיקרון. במשרד הבריאות מסרו היום כי נמצא שהבדיקות שבשימוש בישראל כן מזהות את האומיקרון.

ממשרד הבריאות נמסר שבמהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. כמו כן, אדם מחוסן או מחלים , המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.