שר הבריאות ניצן הורוביץ, סייר הבוקר (חמישי) במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו, שם נפגש עם מנכ"ל מד"א אלי בין שסקר בפניו אודות האתגרים עמם מתמודד מד"א בשגרה ובחירום.

בתוך כך התרשם השר מעמדת דפיברילטור חכמה ופיזור המכשירים ברחבי הארץ למען קיצור זמני המענה הרפואי לאירועים של דום לב.

במהלך הסיור במוקד נחשף השר גם למודל העבודה ההיברידי של החובשים והפראמדיקים במוקד מד"א, אשר תחת מציאות הקורונה, חלקם פועלים מהבית תוך שימוש במחשבים ניידים ייעודיים.

השר הורוביץ שוחח עם חובשות במוקד מד"א וקיבל מהן סקירה אודות פעילותן במהלך המשמרת. עוד התעניין השר באופן זיהוי מצבי חירום בריאותיים של הפונים למוקד והביע הערכה גדולה לחובשים במוקד.

לאחר הסיור במוקד הוצגו בפני השר מגוון כלי הרכב של מד"א ובהם: אוטובוס טיפול נמרץ, אוטובוס תרומות הדם החדש, אמבולנסים, אופנועים, חדר פיקוד, טרקטורונים, אמבולנס המשאלות, עמדות ניידות לחיסונים ודגימות קורונה ועוד.

ניצן הורוביץ במוקד הלאומי של מד"א
ניצן הורוביץ במוקד הלאומי של מד"אצילום: דוברות מד"א

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "מגן דוד אדום הוא זרוע ביצועית של מדינת ישראל וגוף עם מעמד רשמי. מה שחשוב לי כשר בריאות הוא הטוב ביותר עבור המטופל. אנחנו בעיצומו של הגל החמישי, וכנראה שכבר עכשיו רוב ההדבקה היא אומריקון. הגל הזה יהיה שונה מהגלים הקודמים - תהיה הדבקה רחבה ואנחנו נערכים למספרים גבוהים מאד אך עדיין יש מקום לאופטימיות ביחס לאשפוזים. הערכה שלנו היא שלא יהיה גל ארוך מדי משום שמדובר בהדבקה מהירה".

לדבריו, "אחד היתרונות הגדולים שיש לנו, במאבק בקורונה וגם בשגרה, הוא מגן דוד אדום. זמין, מהיר, מקצועי, מתקדם. ארגון הצלה בסטנדרטים הגבוהים בעולם. אנשי מד"א מצילים חיים יום יום, והפכו בקורונה לאחד הגורמים הכי משמעותיים לצמצום תחלואה. אתם ארגון משופשף בצורה בלתי רגילה ומגיבים במהירות הבזק. אני רוצה להביע הערכה גדולה לעבודה שלכם ולשירותים שאתם נותנים. אני מביע הכרה ותודה גדולה לארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל. העובדות והעובדים, המתנדבים, המוקדנים, הנהגים, שירותי בנק הדם של מד"א, כולם עושים עבודת קודש של ממש. לא ניתן לדמיין את מערכת הבריאות בישראל ללא מגן דוד אדום".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אני מודה לשר הבריאות ניצן הורוביץ, על הביקור החשוב ועל ההערכה הגדולה שהוא מביע כלפי עובדי ומתנדבי מד"א. כארגון ההצלה הלאומי, אנו מוכנים תמיד לכל משימה וכל תרחיש בכל זמן ובכל מקום ונמשיך לפעול כך בנחישות למען אזרחי מדינת ישראל".