שרת הפנים איילת שקד
שרת הפנים איילת שקדערוץ 7

שרת הפנים איילת שקד השלימו את העברת הכספים היחודיים ליהודה ושומרון ממשרד הפנים והגדילו את המענק ל-140 מיליון שקלים.

מדובר בגידול בסך המענק של 76% משנת 2020.

בחודש הקרוב משרד הפנים ישלים את ההקצאה מתקציבי הפיתוח הכלכלי ביישובי יו"ש על סך 50 מיליון שקלים (תוכנית המראה).

מדובר במהלך שהחל להתגבש כבר לפני כמה חודשים, אז הוקם במועצת יש״ע צוות ייעודי שפעל בנושא התקציב וכלל את חננאל דורני, ראש מועצת קדומים ואת נציגי גזברי הרשויות.

הצוות גיבש נתונים ותמונת מצב מעודכנת על מצב הרשויות ביהודה ושומרון והאתגרים איתם הרשויות מתמודדות גם בהיבטים הביטחוניים, וגם באתגרים הכלכליים הייחודים כמו היעדר נכסים מניבים בשטחי שיפוט ועוד.

יחד עם יו״ר מועצת יש״ע דויד אלחייני, נפגש הצוות מספר פעמים בחודשים האחרונים עם השרה איילת שקד ומנכ״ל המשרד יאיר הירש כדי להציג את הצורך הממשי בהגדלת התקציב לאחר שבשנים האחרונות הוא פחת.

השרה שקד קיבלה את תמונת המצב ואישרה להוביל מהלך של הגדלת התקציב, באופן שלא נעשה כבר שנים רבות.

שרת הפנים שקד אמרה לערוץ 7: "זו זכות גדולה עבורי לחזק את הרשויות ביו"ש על מנת שיוכלו לפתח את היישובים ולתת שירותים טובים יותר לתושבים. ראשי הרשויות עושים עבודה נהדרת ואני שמחה שיש ביכולתי לעזור להם".

יו״ר מועצת יש״ע דויד אלחייני בירך על המענק המוגדל: "אני מברך על הגדלת התקציב שיוביל באופן ישיר לשיפור חייהם של תושבים ביהודה ושומרון. התקציב יאפשר לרשויות להשקיע בחיזוק צורכי אבטחה, ביטחון, ופיתוח תשתיות לרווחת התושבים.

"אני מודה לשרת הפנים איילת שקד, מנכ״ל המשרד יאיר הירש וצוותי המקצוע על שפעלו איתנו בשיתוף פעולה מהרגע הראשון. נמשיך לפעול לחיזוק ולפיתוח היישובים בכל יהודה ושומרון״, כך אלחייני.

יגאל דילמוני מנכ״ל מועצת יש"ע אמר לערוץ 7, "זו ברכה גדולה לרשויות ולתושבים כאן לאחר שבמשך שנים נוצרו פערים שלילים בהכנסות ובהוצאות כתוצאה מהמצב הבטחוני-מדיני וכהמשך להסכמי אוסלו".

"השרה שקד וצוות משרדה פעלו בחודשים האחרונים למען רשויות יש"ע והתמודדו עם אתגרים שונים על מנת לסייע לרשויות, ואכן התקציב גדל בצורה דרמטית. אני מברך את השרה שקד והמנכל יאיר הירש על המהלך המשמעותי לטובת ההתיישבות", דברי דילמוני.