‏מאיה רייטן
‏מאיה רייטןצילום: כאן חדשות

עורכת הדין מאיה רייטן-סטול נחתה הבוקר (שישי) בישראל אחרי חודשיים בכלא בבלארוס.

רייטן שוחררה מהמעצר הודות לסיוע דיפלומטי מישראל ואחרי מאמצים של פרקליטה. "זה היה סיוט, אני רוצה להיות עם המשפחה שלי", היא אמרה לעיתונאים בנתב"ג.

בנה סיפר הבוקר לפני שנחת, כי המילים הראשונות שאמרה לאחר השחרור היו "אני אדם חופשי".

שר החוץ יאיר לפיד, שוחח אמש עם רייטן ומשפחתה ובירך אותם על שיחרורה מהמעצר וחזרתה לארץ לחיק משפחתה. שרי החוץ והאוצר הודו באופן מיוחד לנשיא המדינה יצחק הרצוג על מאמציו ופועלו להשבתה של מאיה לישראל.

פרקליטה, עו"ד שרון נהרי, אמר לחדשות 12: "אלה היו חודשיים עמוסים ועבדנו מסביב לשעון. אנחנו מודים לשרים ולנשיא המדינה שהתערבו. היינו צריכים להסביר לבלארוסים מה זה אישור רפואי לקנאביס, שם זה לא מוכר.

''מאיה נעצרה למעשה ללא כתב אישום, ורק לאחר כמה שבועות הוגש נגדה אישום חמור בדין החזקת סמים. היא לא הייתה מחזיקה מעמד שם כל כך הרבה זמן", הוסיף נהרי.

עו"ד סטול שהתה במעצר מאז תחילת נובמבר - בעקבות פסיקת בית המשפט במינסק. מאיה טסה לבלארוס לפגישת עבודה בהולה, שם הייתה אמורה לפגוש איש עסקים ישראלי הנמנה בין לקוחותיה, אולם נעצרה על ידי שוטרים בשדה התעופה בבירה מינסק שוטרים בטענה שמצאו אצלה סמים מסוג קנאביס רפואי במשקל של 2.5 גרם. מאז, בתא כלא קטן ושותפות לתא שאינן דוברות את שפתה, היא חיכתה לשחרורה.

רייטן-סטול אמרה אמש לאחר השחרור: "אני מרגישה הכי מאושרת בעולם. אני מתה לראות את הילדים שלי, אני מתה לחזור הביתה, אני הולכת גם בנמל התעופה ולא מאמינה שאני הולכת חופשי, בלי ליווי, בלי שצעוקים עליי עם הידיים מאחורה". היא הוסיפה: "אני נורא שמחה שאני פה, זה כמו חלום שהתגשם. עברתי חודש וחצי, כמעט חודשיים, טלטלה כזו לא הייתה לי בחיים".