זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: נדב גולדשטיין/TPS

מחבל ערבי חמוש בסכין ניסה לדקור הבוקר (שישי) חיילים ואזרחים בצומת גיתי אבישר באזור אריאל בשומרון.

המחבל נוטרל על ידי כוחות צה"ל. צעירה בת 18, תושבת אחד היישובים בשומרון, לקתה בחרדה ומטופלת במקום על ידי צוותי מד"א ואיחוד הצלה.

המחבל שביצע את הפיגוע מת מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מצה''ל נמסר כי רכב פלסטיני הגיע סמוך לעמדה צבאית בצומת גיתי אבישר שבחטיבה המרחבית "אפרים". מחבל ירד מהרכב כשבידו סכין ורץ לכיוון תחנת האוטובוס בה היו אזרחים ולוחמים. לוחמי צה"ל ירו לעבר המחבל והרגו אותו. אין נפגעים לכוחותינו. צה״ל חוסם צירים במרחב והכוחות נמצאים במרדף אחר הרכב וחשודים נוספים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מברך את הלוחמים בזירת הפיגוע
ראש מועצת שומרון יוסי דגן מברך את הלוחמים בזירת הפיגועצילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח עם מח"ט אפרים אל"מ מורדי וויס והודה לו וללוחמים שנטרלו את המחבל ומנעו אירוע עם נפגעים רבים. "חיילי צה"ל הם הגיבורים של עם ישראל כולו וההתיישבות בשומרון, בכל העם מחבקים אותם ומחזקים אותם".

דגן תקף את ממשלת בנט ואמר "ממשלת ישראל למרבה הצער פוגעת בהרתעה, ומאבדת את ההרתעה פעם אחר פעם, אנחנו רואים את זה בניסיונות פיגועים בפיגועים קשים, שוב ושוב. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת, וללמוד מחיילי צה"ל איך נלחמים בטרור.

"עם הטרור לא עושים משא ומתן, את הטרור לא מחבקים. את הטרור מנצחים, ובטרור נלחמים ומדבירים אותו. אנחנו נהיה חזקים, ההתיישבות בשומרון יחד עם צה''ל יחד עם כל עם ישראל, נתגבר על הטרור ונבנה את הארץ", הוסיף ראש מועצת שומרון.

יו"ר ''עוצמה יהודית'' ח"כ איתמר בן גביר הגיב לניסיון הפיגוע: "המדיניות הרופסת והחלשה של הממשלה ששר הביטחון מארח בלבביות את המחבל מחמוד עבאס, גורמת לטרוריסטים להבין את המסר שישראל חלשה ולהרים את הראש. אתמול הם ירו ופצעו אזרח בגדר המערכת, והיום ניסיון פיגוע דקירה. הממשלה מאבדת את הריבונות וההרתעה, לכן היא אסון לבטחון המדינה".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שיבח את כוחות צה''ל שחיסלו את המחבל. "אני מחזק את ידי כוחות הביטחון שהצליחו לסכל ניסיון פיגוע סמוך לאריאל. המהירות והחדות שהפגנתם כמצופה מכם מנעה פיגוע שיכל להוביל חלילה גם לנפגעים. בהזדמנות זו מאחל לכל חיילי צה״ל וכוחות הביטחון ששומרים עלינו 24/7 - שבת שלום", אמר ליברמן.