הגורם העיקרי לשריפות: חתולים
הגורם העיקרי לשריפות: חתוליםצילום: iStock

בעלי חיות מחמד? כדאי לכם להחזיק מטף כיבוי אש בהישג יד. רשויות כיבוי האש בדרום קוריאה הודיעו כי למעלה מ-100 שריפות בבתים שפרצו בשנתיים האחרונות, נגרמו כתוצאה מחתולים.

על פי הנתונים שפרסמו רשויות כיבוי האש בסיאול 107 שריפות שפרצו בין חודש ינואר 2019 לנובמבר 2021 נגרמו באשמת חתולי מחמד שדרכו על מצתים של כיריים חשמליות כאשר דרכו עליהם. כיריים חשמליות המתחממות זמן רב מדי עלולות להתלקח ולעלות באש.

על פי הנתונים, מרבית השריפות אירעו כאשר בעלי הבתים היו מחוץ לבית בשעת הדליקה, אולם במקרים אחרים נפצעו ארבעה בני אדם בשריפה שנגרמה באשמת חתולים.

צ'אנג גיו-צ'ול, ממחלקת כיבוי האש בסיאול, אמר לתקשורת המקומית כי "שריפות הקשורות לחתולים ממשיכות להתרחש לאחרונה. אנו ממליצים למשקי בית עם חיות מחמד לשים לב במיוחד, מכיוון שהאש עלולה להתפשט באופן נרחב כאשר אף אחד לא נמצא בבית. אנו ממליצים גם להרחיק חומרים דליקים כמו מגבות נייר מאזור הכיריים".

אלא שמנתונים נוספים שפרסמה בימים האחרונים האגודה האמריקאית לסיוע לבעלי חיים עולה כי החתולים הם לא חיית המחמד היחידה שעלולה לגרום לשריפות להתלקח. על פי הנתונים חיות מחמד גורמות למעלה מאלף שריפות בבתים פרטיים מדי שנה בכל רחבי ארה"ב.

ראשי האגודה הזהירו את בעלי חיות המחמד "להרחיק אותם מהכיריים" מאחר ודריכה של בעל החיים עלולה להפעיל את הכיריים ולהצית שריפה. "דחיפה מקרית של כפתור תנור היא הגורם מספר אחת לשריפות בתים שנגרמו על ידי חיות מחמד. על ידי מניעת אינטראקציה של חיית המחמד שלכם עם תנור, אתם יכול לעשות צעד גדול למניעת שריפות", נמסר בהודעת האגודה האמריקאית.