אסון מירון
אסון מירוןצילום: David CohenFlash90

חוק הפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון של ח"כ יעקב אשר יעלה מחר (ראשון) שוב לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

החוק יעלה כחצי שנה אחרי שהקואליציה הפילה אותו בנימוק שהממשלה תקדם בתוך חודש ימים הקמת ועדה לקביעת פיצויים מבלי צורך בחקיקה - דבר שלא קרה עד כה.

לקראת הדיון בוועדה, שיגר ח"כ אשר מכתב ליו"ר הוועדה שר המשפטים גדעון סער ולכלל שרי הממשלה החברים בוועדת השרים לחקיקה, ודרש לשים סוף לסאגה המתמשכת ולקדם באופן מיידי סיוע כלכלי למשפחות שנאלצות להתמודד יום יום עם השלכות האסון הנורא, או באמצעות החוק או באמצעות הסכם ממשלתי שייחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי.

בפתח מכתבו הזכיר אשר את הדיון שהתקיים בהצע"ח בפעם הקודמת כשהקואליציה הפילה את החוק, כשהשר במשרד האוצר חמד עמאר הודיע מעל בימת הכנסת בשם הממשלה, כי בתוך חודש תוקם ועדה שתקבע קריטריונים והכסף יועבר למשפחות ללא צורך בחקיקה. "אלא שמאז האסון חלפו 247 יום ועדיין לא הועבר שקל אחד למשפחות", מתריע אשר.

בדבריו ציין כי "באסון וורסאי אושרו פיצויים באמצעות חקיקה דומה בטרם הגישה ועדת החקירה את מסקנותיה", בכך הפריך טענות שנשמעו בעבר מנציגי האוצר כביכול עיכוב הפיצויים תלוי בוועדת החקירה לאסון מירון שלא סיימה עדיין את עבודתה.

עוד הדגיש כי "רק השבוע (ביום רביעי שעבר) אישרה הממשלה בתמיכת האופוזיציה פיצויים נוספים לנפגעי אסון צ'רנוביל שאירע באוקראינה לפני 35 שנה. אבל למרבה התמיהה למשפחות הנספים והפצועים באסון מירון, שאירע אך לפני מספר חודשים כאן במדינת ישראל, הממשלה דוחה וגוררת רגליים ולא מאשרת את הסיוע הנדרש".

את מכתבו חותם הוא בדרישה נחרצת כי "זו חובתה של הממשלה לעשרות האלמנות והיתומים, לפצועים ולאלה שמתמודדים עם טראומות וקשיים רגשיים בשל האסון הנורא, לא אנוח ולא אשקוט עד שייעשה הצדק והחמלה עם המשפחות, הגיע הזמן לשים סוף לסאגה השערורייתית, להכיר בנפגעי האסון ולהעביר למשפחותיהם את הסיוע הנדרש, גם אם מדובר בחרדים".