קורונה
קורונהצילום: Yossi Aloni/Flash90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אותרו 4,197 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה ונערכו 92,503 בדיקות.

בבתי החולים מאושפזים 110 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-37 מתוכם מונשמים.

מאז פרוץ המגיפה נפטרו בישראל 8,244 חולי קורונה.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרדו פרופ' נחמן אש ומנהלי בתי החולים בישראל נפגשים הבוקר לדיון על רקע התפשטות זן אומיקרון והעלייה במספר הנדבקים.

בחדשות 12 דווח כי במהלך הדיון הוצג לנוכחים תרחיש פסימי, שלפיו בשיא גל התחלואה 99% מהאוכלוסייה תידבק בקורונה, וכתוצאה מכך מספר החולים קשה בשיא ינוע בין 1,250 בתרחיש האופטימי יותר – ועד 2,750 בתרחיש הגרוע. את התרחיש הציגו מומחים ממכון גרטנר ומהטכניון.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש העריך שייתכן שגל האומיקרון יביא לחסינות עדר בישראל, אך יהיה לה מחיר.

"אנחנו יכולים להגיע לחסינות עדר, אבל המחיר הוא הדבקות רבות מאוד. המספרים צריכים להיות גבוהים מאוד כדי להגיע לחסינות עדר. אנחנו לא רוצים שזה יגיע מהדבקות, אנחנו רוצים שזה יגיע מהרבה מתחסנים", אמר אש בראיון ל-103FM.

לגבי אפשרות לסגר בבתי הספר אמר אש, "אנחנו לא רוצים להפסיק את הלימודים. אני ממליץ שהילדים יתחסנו ואני חושב שזאת הדרך שלנו גם בגל הזה להימנע מהדבקות מיותרות. אנחנו צריכים לחשוב האם יש דרך שבכל זאת אפשר להגיע לבית הספר בצורה יותר בטוחה, למשל עם בדיקות יומיות. אנחנו רואים בימים אלה את הנזקים של הישיבה בבית בשנה שעברה".

בהמשך התייחס אש לכך שיתחילו לחסן במנה רביעית. "אנחנו מעריכים שהתחלואה הקשה יותר נמוכה, ואין ידע מספיק כדי להגיד שהחיסון הרביעי באמת ימנע מאיתנו את ההדבקות הרבות. ככל שנראה שיש מגמה של עלייה, אז זה יכריע את הכף בעד לתת את החיסון. בהחלט יכול להיות שזה יתקבל עוד השבוע".