הרב דוד לאו
הרב דוד לאוצילום: פלאש 90

דייני בתי הדין הרבניים, בראשם דייני בית הדין הרבני הגדול, ראשי אבות בתי הדין ברחבי הארץ וחברי נציגות הדיינים, יוצאים הבוקר (שני) במכתב חיזוק לנשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו ונגד רפורמת הגיור.

תחת הכותרת "קריאת קודש ומחאה נמרצת" כותבים הדיינים במכתבם כי הם "מחזקים את ידיו של כבוד הגאון הגדול הרב דוד לאו שליט"א הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, העומד על משמר היהדות ומערכת הגיור בישראל ובעולם כולו".

עוד כותבים הדיינים "אנו מוחים בזאת מחאה נמרצת כנגד כל הקמים עליו וקוראים להדחתו מתפקידו ח"ו, בעמדו על משמר כרם בית ישראל"

"העם היהודי קיים ועומד מאז מעמד הר סיני וכל הרוצה להיות חלק מהעם היהודי עליו לעבור גיור כדת וכדין על פי הנפסק בשולחן ערוך. ברכת חזק וברוך לכבוד נשיא בית הדין הגדול, 'חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת, כי עמך ה' אלקיך בכל אשר תלך'", לשון המכתב.

מכתב הדיינים מגיע בעקבות הודעתו של נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו כי באם יקודם מתווה הגיור המוצע יאלץ להסיר אחריות מכל מערך הגיור.

השר מתן כהנא הגיב בחשבון הטוויטר שלו למכתב. "גם אני הקטן מצטרף לקריאת הקודש לוודא כי כל הרוצה להיות חלק מהעם היהודי עליו לעבור גיור כדת וכדין על פי הנפסק בשולחן ערוך".