שילה אדלר
שילה אדלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם במערכת הממשלתית, המעורה בפרטי ניסיון ההדחה של ראש אגף תשתיות במשרד התחבורה, שילה אדלר, אומר כי סיכויי המהלך קלושים, כך מפרסם העיתון 'ישראל היום'.

אדלר, שהיה מקורב לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ולשרת התחבורה הקודמת מירי רגב, מונה לתפקידו לפני כשנה. עם כניסתה לתפקיד, החלה שרת התחבורה מרב מיכאלי בצעדים שנועדו לגרום לאדלר ולמי ששימש ראש מנהל תחבורה ציבורית, יעקב נתניהו, לעזוב את תפקידיהם. בראיונות לכלי התקשורת אישרה מיכאלי כי היא רואה בשניים מינויים פוליטיים של השלטון הקודם, וטענה כי הם לא מתאימים לתפקידיהם.

יעקב נתניהו עזב את משרד התחבורה, בעוד אדלר החליט להילחם על תפקידו - ושלשום הוא נחל הצלחה לאחר שבית הדין לעבודה בירושלים דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו.

עורכי הדין של אדלר, ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום, שכנעו את נציבות שירות המדינה כי הוא עומד בכל דרישות המכרז וכי לא נפל כל פגם באופן בחירתו. הנציבות ופרקליטות המדינה הגנו על אדלר, ובעקבות זאת משכה התנועה לאיכות השלטון את העתירה.

גורם המעורה בפרשה אמר כי ההחלטה מהווה מכה למיכאלי ולמנכ"לית משרדה, מיכל פרנק, שמובילה בפועל את הליך ההדחה: "בית הדין דחה סופית את הטענה למינוי פוליטי. זה נימוק שציבורית ומשפטית הן כבר לא יוכלו להשתמש בו".

לדבריו, נותר להן רק לטעון שאדלר לא מבצע כראוי את תפקידו, אך גם כאן מיכאלי ופרנק צפויות להיתקל בקשיים: "בשיחת המשוב הראשונה הן איימו שיקבל ציון גרוע אם לא יתפטר מרצונו. זה לא טיעון ענייני ולא הליך מקצועי".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לידיעה.