בני גנץ
בני גנץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ הבטיח לח"כ ניר אורבך מסיעת ימינה כי היועצים המשפטיים של משרד הביטחון ידונו בקרוב בשאלה איך לחבר תשתיות מים וחשמל ליישובים הצעירים ביו"ש שנמצאים בתהליכי הסדרה.

בשיחות סגורות הסביר גנץ כי כרגע הוא לא רוצה ''לפתוח חזית'' עם האמריקנים ומנסה לגייס אותם לטובת בלימת החימוש הגרעיני של איראן.

"בין התיישבות צעירה, חומש ואביתר לבין איראן אני מעדיף לגייס אותם לטובת איראן", אמר שר הביטחון.

בנט קם ממקומו והתעמת עם חברי האופוזיציהערוץ כנסת

חוק החשמל אושר סופית במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. החוק יאפשר חיבור לתשתיות חשמל, מים וטלפון במבנים שהוקמו ללא היתר, בתנאים מסוימים. חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה לאחר שהקואליציה הפעילה סעיף חריג בתקנון הכנסת שמגביל את משך הדיון.

חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית ניגשה לראש הממשלה נפתלי בנט במהלך ההצבעה על אישור חוק החשמל. "איך אתה לא מתבייש? אתה יושב על כיסא ראש הממשלה בפתקים של תושבי ההתיישבות הצעירה".

בנט השיב לה "עופי לי מהעיניים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב לראש הממשלה: ''איש בזוי''.

אורית סטרוק: בנט איבד את זה ואיבדנו אותו

יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו אמר על אישור החוק: "יום שחור לציונות ולדמוקרטיה. ממשלת בנט-רע"מ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי דמוקרטי. היא אישרה היום את חוק החשמל של רע"מ לחיבור עשרות אלפי מבנים לא חוקיים לחשמל. בכך היא מכשירה את השתלטות התנועה האיסלאמית על הנגב והגליל ומגשימה נדבך מרכזי בתוכנית הפלסטינית למימוש 'זכות השיבה'

נתניהו הוסיף: "באותה נשימה ממשלת בנט-רע"מ הצביעה נגד הצעתנו לחיבור לחשמל של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. ממשלת בנט-רע"מ יוצרת אנרכיה בכנסת. צעד אחר צעד היא רומסת את הציונות ואת הדמוקרטיה. היום, עם חוק החשמל, היא הגיעה לשפל חדש בהתרפסות המסוכנת שלה לתנועה האיסלאמית תוך דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה".