הפורצים לגבעת הקפיטול
הפורצים לגבעת הקפיטולReuters/Michael Nigro/Sipa USA

בארה"ב יציינו מחר (חמישי) שנה לאירועים האלימים בהם פרצו תומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אל בניין הקפיטול והתעמתו עם שוטרים וכוחות הביטחון במקום. במהלך המהומות נהרגו ארבעה מפגינים ושוטר אחד.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה בתדרוך לעיתונאים כי הנשיא ביידן וסגניתו קמלה האריס ישאו נאומים מתוך "היכל הפסלים הלאומי" בבניין הקפיטול, ולדברי סאקי "יכבד את האומץ של גורמי אכיפת החוק ויפרט על העבודה הבלתי גמורה שהמדינה צריכה עדיין לעשות על מנת לחזק את הדמוקרטיה שלה".

היא הוסיפה עוד כי "ביום חמישי הנשיא ידבר על האמת של מה שקרה, ולא על השקרים שחלק מהאנשים הפיצו מאז. הוא גם ידבר על הסכנה שזה מציב לשלטון החוק ולמערכת הממשל הדמוקרטית שלנו. הנשיא ידבר על המשמעות ההיסטורית של 6 בינואר, מה זה אומר עבור המדינה שנה לאחר מכן".

מיד לאחר הנאומים של ביידן והאריס, יתכנסו חברי הקונגרס לתפילה מיוחדת לזכר הקורבנות של מהומות הקפיטול.

הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שהודיע לפני מספר שבועות כי ישא נאום מיוחד מאחוזתו בפלורידה לציון שנה למהומות הקפיטול, החליט במפתיע לבטל את נאומו שהיה מתוכנן להתקיים במקביל לנאומים של ביידן והאריס.

בהצהרה שפרסם על ביטול נאומו, חזר טראמפ על טענתו כי תוצאות הבחירות זויפו וכינה את תוצאת הבחירות "פשע המאה".

הוא הוסיף, "אני מבטל את מסיבת העיתונאים שלי לאור ההטיה המוחלטת וחוסר הגינות של הועדה הבלתי נבחרת של הדמוקרטים לחקירת אירועי 6 בינואר, שני רפובליקנים כושלים ומדיה מזויפת". עם זאת, טראמפ הודיע כי יתייחס "לנושאים חשובים" ובהם זיוף תוצאות הבחירות לנשיאות לטענתו, במהלך עצרת שיקיים באריזונה בתאריך 15 בינואר.