ג'ו ביידן
ג'ו ביידןREUTERS/Kevin Lamarque

בקונגרס בוושינגטון מציינים היום (חמישי) שנה למתקפה על גבעת הקפיטול, כשציבור אמריקני גדול סירב לקבל את הפסדו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב.

הנשיא ג'ו ביידן נאם ואמר כי "בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב, נשיא שהפסיד בחירות המריץ אנשים לפגוע בדמוקרטיה שלנו. כל העולם צפה בנו ביום ההוא. התנ"ך מורה לנו לומר את האמת, ובכן הנה האמת: ראינו את זה בעיניים שלנו. איומים על חייה של יו״ר הקונגרס, איומים לתלות את סגן הנשיא.

"ומה לא ראינו? לא ראינו את הנשיא מנסה למנוע את זה. הוא ישב בבית הלבן, צפה בטלוויזיה ולא עשה דבר במשך שעות״, הוסיף ביידן. "טראמפ ניסה למנוע העברת שלטון באמצעות שקרים והמון אלים - הוא נכשל".

"האמת היא שהנשיא לשעבר של ארה״ב יצר והפיץ רשת של שקרים בנוגע לבחירות 2020. הוא עשה זאת כי הוא מעדיף כוח על פני עקרונות וכי אכפת לו יותר מהאגו הפגוע שלו מאשר החוקה שלנו. הוא לא מוכן לקבל את העובדה שהפסיד", כך ביידן.

בארה"ב מציינים בשורה של טקסים את יום השנה למתקפה של תומכי טראמפ על בניין המחוקקים בוושינגטון. טראמפ היה אמור לשאת נאום אך ביטל אותו. במקום נאום, טראמפ פרסם הודעה שבה טען כי "ביידן השתמש היום בשמי כדי לפלג עוד יותר את אמריקה".