
הדפסה על אריזות היא הרבה יותר מאשר פירוט רכיבים
"בעולם העסקים של היום אתה חייב להיות בחזית ושכולם יראו וישמעו עליך באופן קבוע. יש כאלו שהם אשפים של שיווק באינסטגרם או בטיקטוק, אבל הרשו לנו להציג בפניכם את עול המיתוג שמתבצע על גבי אריזות, מדבקות ושקיות ולאו דווקא על גבי המסכים" מספרים לנו בבית הדפוס רולתג המתמחה במיתוג והדפסה על אריזות ועל מדבקות.
"יש לבני האדם צורך לקרוא ולהסתכל על עיצובים וגרפיקות, אז למה לא לנצל את זה ולהפוך את האינסטינקט הזה לאמצעי מכירה?" אומרת לנו האחראית על מחלקת העיצוב בבית הדפוס רולתג.
"יש היום טרנד חזק מאוד של מוצרי קד"ם שהתחיל אומנם בחברות גדולות, אבל בזכות המחירים הנוחים של הדפסה על אריזות ומדבקות אנחנו רואים שיותר בעלי עסקים פונים לכיוון הזה. כל הקונספט שעומד מאחורי מיתוג שכזה הוא לייצר רושם גדול מהחיים, להראות שלא רק חברות ענק כמו קלוגס מייצרות אריזות מיוחדות, אלא שגם החנות של אבי מאור יהודה יכולה לעמוד פנים אל מול פנים מול האריות ולא ליפול באיכות האריזה וביופייה... הטכנולוגיה שיש לנו במפעל מאפשרת לנו לייצר כל מארז שהלקוחות רוצים, החל בקופסאות סטנדרטיות ועד מארזים מעוצבים וייחודיים. על ידי שימוש בשטנצים ומכונות מתקדמות אפשר להגיע לרמת האיכות הגבוהה ביותר וכל זאת בלי להיכנס להרפתקה כלכלית חסרת מעצורים".
"האריזה של המוצר היא חלק בלתי נפרד מהחוויה של הלקוח, הוא כמובן רוצה לקבל ממנה את כל הדברים החשובים כמו רכיבים, תאריך ייצור ותאריך תפוגה. אבל בנוסף על כך הוא רוצה להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול יותר וכאן בדיוק מגיע היתרון שבהדפסה ויצירה של אריזות ממותגות, הן מעלות את מערך הציפיות של הלקוח והופכות את כל הרכישה למשהו גדול יותר וחווייתי יותר מכפי שהוא באמת."
איך ממתגים עסק עם הדפסה על אריזות ומדבקות
- לשפוט את הספר לפי הכריכה
עוד לפני שהלקוח בכלל רואה את המוצר או שומע המלצות עליו, הוא קודם כול רואה את העטיפה שלנו ולכן חשוב מאוד לייצר עטיפה מרשימה שתתפוס את העין ותראה איכותית יותר משל המתחרים באותה קטגוריה. המטרה של הדפסה על אריזות היא למתג את האריזה בצורה כזו שתהפוך את המוצר לנחשק עוד יותר מכפי שהוא באמת על ידי מראה חיצוני משודרג.
- שומרים על עקביות
כשאנחנו מנסים להפוך את העסק שלנו מעוד עסק למותג שאנשים מחפשים אותו באופן מיוחד, אנחנו חייבים לשמור על עקביות מסוימת כדי שהלקוחות ידעו תמיד לזהות שמוצר ספציפי שייך לחברה שלך. אחד מהמעצבים המפורסמים כיום, רוברט ברונר, אמר שכל דבר שאנחנו עושים מייצר את המותג שלנו ולכן עיצוב הוא המותג עצמו. אל תייצרו מארז שיהיה שונה משאר תהליך המיתוג שלכם כי זה יבלבל את הלקוחות הפוטנציאליים.
- יעילות ושימושיות
העיצוב הגרפי והנראות החזותית של האריזה היא חשובה מאוד, אך חשוב יותר מכך זה שהמארז יהיה שימושי גם לאחר שהוא מסיים את תפקידו הראשוני. המטרה שלנו במיתוג מארזים היא לייצר מארז שאנשים ירצו להמשיך להשתמש בו וככה אנחנו נמשיך לשווק את עצמו אצלם.
- לא לשכוח את הסיפור של העסק
מאחורי כל מותג מצליח עומד סיפור פשוט ומרגש, כזה שגורם לאנשים לרצות ולהזדהות עם המותג. חשוב מאוד שגם כאשר אנחנו מדפיסים מדבקות ומארזים למוצרים השונים שלנו, נחשוב כיצד אנחנו מעבירים בעזרתם את המסר שמאחורי המותג שלנו.
- אל תעצבו יותר מידי
נורא קל להיגרר ללופ אין-סופי שבו אנחנו חושבים על עיצוב המארז או המדבקה יתר על המידה. במצבים כאלו אנחנו כבר שוכחים את המטרה הראשונית שלנו, למכור מוצר בצורה פשוטה ויעילה, ואם הגענו למצב שאנחנו מרגישים שכבר הלכנו לאיבוד מרוב מחשבות אז חשוב לאפשר לעצמו לקחת הפסקה ולחזור לבסיס.
- אל תזלזלו בחשיבות המארז
נורא קל לפסול את החשיבות של דברים קטנים, אבל במקרה של המותג שלכם אתם מוכרחים לקבל את הכול ההחלטות בצורה מושכלת ולחשוב על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד. זה אומר שאתם יכולים לבחור על כיוון כללי של מארז פשוט עם מדבקה מינימליסטית, אך הבחירה הזו צריכה להגיע לאחר תהליך מחשבתי ולא כברירת מחדל.
מיתוג באמצעות הדפסה על אריזות ומדבקות הוא פתרון מושלם בעבור עסקים רבים. עולם הדפוס הולך ומשתכלל בעזרת שיפורים טכנולוגיים המתרחשים בכל יום, חשוב לבדוק עם בית הדפוס לפני כן על החידושים והאפשרויות העומדות בפניכם כדי שתוכלו לתכנן את המארז המושלם בעבור המוצר שלכם. במדור הכלכלה שלנו תוכלו למצוא עוד המון מאמרים וחומרים שיעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי ניהול נכון של העסק.
אנחנו מקווים כי המידע שמצאתם במאמר זה יסייע לכם למתג את העסק שלכם, או לפחות יניע אתכם להתחיל ולחשוב על המותג שלכם כמשהו שהוא גדול יותר מסך כל חלקיו. נשמח לשמוע מכם בתגובות על המארזים והמדבקות הממותגות המיוחדות ביותר שנתקלתם בהם.