נעים להכיר: אליהו דואק, 37, אברך, נשוי ואב לשלושה. בשיר הביכורים "מבצר אדיר" שכתב והלחין הוא לוקח אותנו למסע עתיק יומין שנמשך עד ימינו אנו. השיר מעבד את המשל של רבי נתן מברסלב אודות מבצר שחיילים חזקים ואמיצים לא יכלו לו, אך הוכרע לבסוף בקלות דווקא בעזרת החיילים הרפים.

"הסינגל הזה נולד תוך כדי הלימוד שלי" מגלה דואק, "פעמים רבות פגשתי בדברי מוסר ומדרשים מחזקים שדברו אלי מאד, והרגשתי שחבל שלא מוציאים אותם לאור כשיר. החלטתי לנסות להלחין בעצמי, מאז ומתמיד הייתי מחובר למוזיקה, אך כל זה הסתכם בהאזנה בלבד".

אליהו דואק אינו מנגן על כלי נגינה כלשהו, הוא התייעץ עם המלחין והזמר ארי גולדוואג, שסיפק לו טיפים והפנה אותו למקורות המדברים על מעלת השירה. "ככלל, לא תכננתי שהשירים הללו יצאו החוצה, אלא שנשיר אותם בשולחן השבת המשפחתי..."

דואק כתב שירים והציע אותם לזמרים שפרגנו, מה שדחף אותו לכתוב ולהלחין תובנות ורעיונות נוספים תחת פרויקט מוזיקלי מקיף "אד יעלה"- לרומם ולחזק את הנפש היהודית. לשיר הנוכחי הוא בחר בידיד מהעבר אלעד עמדי (אח של עידן) אותו הכיר מקרוב בפסגת זאב, "השכונה בה גרנו, במסגרת שיעורי תורה שבהם השתתפנו, וכן בשיעור לנערים שמסרתי בבית כנסת, יחדיו חברנו לעוד משתתפים מאותו שיעור – גלעד חן יחיה ואביחי קצב שעשו הכל, כדי להוציא יצירה מושלמת".

"מבצר אדיר" מדבר על המקום שלנו בדור עקבתא דמשיחא, ככלל - לא להתייאש מהגאולה שעוד תבוא, וכפרט – להתמודד עם הניסיונות שלנו ולא ליפול מכישלונות. המקור אגב, מובא בספר "כוכבי אור" עמוד ר.


מילים: הרב שלום מאיר ולך, אליהו דואק | לחן: אליהו דואק | עיבוד והפקה מוזיקלית: גלעד חן יחיה