חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד בישראל החלה מבצע החיסון הרביעי לאוכלוסיות מבוגרות ומוחלשות חיסון, בבריטניה ממליצה הוועדה לחיסונים והתחסנות שלא לחסן בחיסון רביעי מאחר ולטענת הוועדה "חיסון הדחף השלישי מספק הגנה חזקה מספיק מפני מחלה קשה".

ראשי הוועדה, המייעצת לממשלה בריטית בנושא החיסונים, טוענים כי חיסון הדחף השלישי מספק הגנה מספקת לגמרי גם מפני זן האומיקרון של נגיף הקורונה. על פי הנתונים שהובאו לוועדה על ידי סוכנות הבריאות הבריטית, לאחר חיסון הדחף השלישי נותרה ההגנה על בני 65 ומעלה ברמה של 90 אחוזים גם שלושה חודשים לאחר החיסון, בעוד אלו שקיבלו שתי מנות חיסון נהנים מהגנה של 70 אחוזים עד שלושה חודשים לאחר המנה השנייה של החיסון.

לאחר שישה חודשים יורדת ההגנה מפני מחלה קשה עד לרמה של 50 אחוזים. הוועדה ממליצה לממשלת בריטניה לתעדף את מתן החיסון השלישי לאוכלוסיה המבוגרת, על פני הצעה להעניק חיסון רביעי.

פרופסור ויי שן לים, יו"ר ועדת החיסון וההתחסנות בבריטניה, אמר כי "הנתונים הנוכחיים מראים שמנת הדחף השלישית ממשיכה לספק רמות גבוהות של הגנה מפני מחלות קשות, אפילו עבור קבוצות הגיל המבוגרות והפגיעות ביותר. מסיבה זו, הוועדה הגיעה למסקנה שאין צורך מיידי להציע מנת דחף שנייה, אם כי זה ימשיך להיבדק. הנתונים מעודדים מאוד. כשזן האומיקרון ממשיך להתפשט באופן נרחב, אני ממליץ לכולם להגיע ולקבל את מנת הדחף שלהם. לאלו שאינם מחוסנים, אני ממליץ לקבל את שתי המנות הראשונות שלהם, כדי להגביר את ההגנה מפני מחלות קשות".

ההחלטה של ועת החיסונים הבריטית מגיעה למרות שזן האומיקרון ממשיך להתפשט במהירות וגורם לשיאי תחלואה בבריטניה.