אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

ארגון תורת לחימה שיגר הערב (מוצאי שבת) מכתב תמיכה לרמטכ"ל כוכבי, על רקע הודעתו לשופטי בג"ץ כי הוא דוחה את הצעת הפשרה בנוגע להחזרתו לשירות של רס"ן גלעד פרנקו, קצין מצ"ח שהיה מעורב בפרשת התאבדותו של החייל ניב לובטון ז"ל.

כוכבי ביקש מבית המשפט העליון לבטל את פסק דינו של בית המשפט המחוזי - שמנע את הדחתו של הקצין, ודורש כי הדחתו תישאר בתוקף.

בארגון תורת לחימה כתבו לרמטכ"ל: "אנו מחזקים אותך במאבקך המוסרי והצודק, כנגד התערבות בג"ץ, מוסד מלא רשע ומוסר מעוות, בהליכים פיקודיים בצה"ל. מזה זמן רב אנו מתריעים כי האקטיביזם המשפטי, האוכל כל חלקה טובה במדינת ישראל – פוגע פגיעה אנושה בצה"ל ובמפקדיו בתחומים מבצעיים וערכיים. כך בנושא הרס בתי מחבלים, הוראות הפתיחה באש, כך גם ככלי לכפיית פמיניזם רדיקלי הפוגע בחוסנו של צה"ל, וכך בנושאים ביטחוניים וערכיים נוספים. "

ראשי תורת לחימה, הרב אביעד גדות והרב איתי אסמן, הוסיפו: "בהזדמנות זו נזכיר את הנסיון של ארגוני החלנה קיצוניים לבג"ץ כדי לכפות על צה"ל הכנסת חמץ בפסח לבסיסים ומחנות הצבא - נזק שיפגע לא רק ביהדותו של צה"ל אלא גם באחדותו, שאנו בטוחים כי הינך כרמטכ"ל עושה מאמץ למנוע.

״הפגיעה של בג"ץ ומשפטנים מנותקים בצה"ל הינה אנושה, וצריכה להיעקר מהשורש גם בסוגיית עוצמתה היתירה של הפרקליטות הצבאית על חשבון הדרג המבצעי וכשירותו המבצעית והמוסרית. כראש המטה הכללי וכמפקד אחראי ועתיר זכויות, לוודאי תטפל בסוגיית פניית הקצין לבג"ץ – בהיבט הרחב כנדרש, בכדי שצה"ל יוכל לממש את משימתו להגן על עם ישראל.", אמרו בארגון תורת לחימה.

לאחרונה, דיווח הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות יוסי יהושע על החלטתו של הרמטכ"ל לסרב לפשרה שהציע בית המשפט העליון בפרשת ניב לובטון ז"ל (השארת הקצין המודח רס"ן פרנקן בצה"ל והסתפקות בנזיפה), והגדיר אותה "חשובה ואמיצה."

יהושע אף כתב כי ההחלטה "חשובה, מכיוון שהיא מבהירה את המעמד שמקנה הרמטכ"ל לשאלת האחריות הפיקודית, ואת התעקשותו שלא לאפשר לבית המשפט לקבל במקומו החלטות שכל-כולן במישור הפיקודי והערכי. ואמיצה, מכיוון שלא פשוט, אפילו אם אתה רמטכ"ל, להיישיר מבט אל נשיאת בית המשפט העליון ולומר לה "לא, גברתי הנשיאה". "

"למעשה, הרמטכ"ל כוכבי משרטט גבול ברור לעליון, ואומר לו: או אני - או רס"ן פרנקן. הצבא הזה לא מספיק גדול עבור שנינו. החייל מס' 1 לא משתמש במילים כאלו מול בית המשפט העליון ולא מציב אולטימטום, בוודאי לא בגלוי, אבל הצעד שבו נקט הוא בהחלט חריג. השופטים ציפו ממנו להסכים לפשרה ולמעשה להתקפל. והוא נותר זקוף." כך יהושע.