איילת שקד
איילת שקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד ושר הביטחון בני גנץ יקיימו היום (ראשון) דיון בנושא חיבור ההתיישבות הצעירה ביו"ש לתשתיות מים וחשמל.

לפי מיפוי ראשוני שנערך במשרד הביטחון, ישנם עשרות מאחזים ויישובים ישראלים, החלק הארי של ההתיישבות הצעירה, שעשויים לעמוד בקריטריונים המתאימים שיאפשרו לחבר אותם למים וחשמל.

גורמים המעורים בנושא סיפרו שכדי ''להלבין'' את חיבור התשתיות למאחזים יהודיים ביו"ש, ובמטרה לקבל את הסכמת האמריקניים, יחוברו גם מאחזים פלסטינים שעשויים להיות מוסדרים בעתיד.

בני גנץ
בני גנץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עמדתו של השר גנץ בסוגיית ההתיישבות הצעירה לא נשמעה עד היום בצורה פומבית. ניתן להעריך שיו"ר כחול לבן לא יתנגד להסדיר יישובים אם היועצים המשפטיים של משרד הביטחון יתירו זאת.

בנובמבר 2020 סיפרה שרת התפוצות דאז עומר ינקלביץ' כי "שר הביטחון וראש הממשלה החליפי ח״כ בני גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה". ינקלביץ' המקורבת לגנץ אמרה במאהל ההתיישבות הצעירה: "חלוצים יקרים, חשוב לי לומר שהגעתי לתמוך בכם ולעמוד לצדכם במאבק הצודק שלכם. חשוב לי גם לומר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה.

"צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים. מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל. נעשה כל אשר ביכולתנו כדי לסייע לכם", הבטיחה השרה לשעבר ינקלביץ'.