הדמיה
הדמיהצילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון השלים היום (א') את השלב הראשון במכרז להקמת מחנה רב-זרועי, סמוך לרמלה.

ועדת המכרזים בחרה בקבוצת "בראשית- אופק רחב" בבעלות חברת שיכון ובינוי ובקבוצת "לב האופק" בבעלות חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית, לעלות לשלב הבא של המכרז, שלב הסגירה הפיננסית הכפולה.

מחנה "אופק רחב" יוקם בסמוך למפקדת פיקוד העורף ברמלה, וישתרע על 360 דונמים. הוא יהווה את המחנה הרב-זרועי הגדול והמרכזי של צה"ל ויאכלס בתוכו, בין השאר, את מפקדות אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, מפקדת זרוע היבשה, את אגף כוח-אדם ואת הבקו"ם החדש. בנוסף, יכלול הפרויקט שטחי מסחר, חניונים, מתקני ספורט ושבילי אופניים.

המחנה ייבנה בטכנולוגיה ירוקה וחכמה שתוביל להתייעלות ולחיסכון. סביבו יפותחו תשתיות תחבורה ציבורית חדשות. מעבר היחידות למחנה 'אופק רחב' יביא לפינויים של כ-850 דונמים באזורי ביקוש במרכז הארץ: תל השומר, רמת גן, קסטינה וצריפין ויאפשר הקמה של כ-30 אלף יח"ד ומאות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

מכרז "אופק רחב" יבוצע בשיטת PFI, המבוססת על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי אשר, יתכנן, יקים, יעמיד מימון לפרויקט ויתפעל את המחנה לתקופה כוללת של 25 שנה. הבסיס החדש, שיכלול גם את הבקו"ם ומרכז רפואי מתקדם, מתוכנן לקלוט כ-9,000 משרתים ולתת שירות לכ-4,000 מבקרים מדי יום. המחנה צפוי להתאכלס בשנת 2027.

ראש מנהל מעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן: "זהו פרויקט הענק החמישי שמשרד הביטחון מקדם בשיטת PPP והוא צפוי להשלים עוד שלב מרכזי בתוכנית להעברת מחנות צה"ל ממרכזי הערים אל הפריפריה".

ראש מנהלת 'אופק רחב' באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, סא"ל פואד בכריה: מחנה ׳אופק רחב׳ הנו בשורה חדשנית עבור צה״ל ומהווה קפיצת דרך טכנולוגית ותפעולית. הבסיס יציע שער כניסה וחווית מיון וגיוס מתקדמת וחדשנית, מענה רפואי זמין ומשופר וסביבת פעילות ותפקוד מתקדמים למפקדי צה״ל. בסיס זה, המהווה נדבך נוסף במהלך שוה״ם (שיווק והעתקת מחנות) הלאומי, יחזק את הסביבה האזרחית בה יוקם ויהווה זרז להמשך פיתוחה של המדינה ושגשוגה".